همه دستگاه‌ها برای ریشه‌کنی کار کودک ورود کنند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بدون شک اقدامات انجام شده برای مقابله با کار کودک کافی نیست و تا زمان ریشه‌کنی پدیده مذکور در جامعه، دستگاه‌های مرتبط باید تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم امینی امروز (یکشنبه) در دویست و بیستمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به مناسبت روز جهانی منع کار کودک، اظهار کرد: شهر تهران سال‌هاست به ویژه در زمینه جمع‌آوری پسماند با مشکل کار کودکان دست به گریبان بوده و برای مقابله با این پدیده مذکور از سوی نهادهای مرتبط که شهرداری یکی از آنها بوده اقدامات جدی و پایداری نشده است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران و مؤسسات خیریه در حمایت از کودکان کار، افزود: بدون شک این اقدامات کافی نیست و تا زمان ریشه کنی پدیده مذکور در جامعه، دستگاه‌های مرتبط باید تلاش کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در این روزها که به دلیل گسترش ویروس کرونا در جامعه مخاطرات کار کودک و خصوصاً زباله گردی دو چندان شده، لازم است سازمان بهزیستی، وزارت کشور، شهرداری، بنیاد مستضعفان و دیگر ارگان‌های مرتبط دست به دست هم داده و با تشکیل یک کارگروه مشترک و اتخاذ تصمیمات جهت ریشه کنی این پدیده شوم عمل کنند.

وی با اشاره به مناسبت روز جهانی اهدای خون، ادامه داد: این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا همانطور که سازمان اهدا خون اعلام کرده ذخایر خونی کشور به حداقل رسیده است؛ لذا در تمام سال به ویژه امروز نیاز است افرادی که امکان اهدا دارند با مراجعه به مراکز مربوطه نسبت به این عمل ارزشمند اقدام کنند.

کد خبر 428676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.