نیاز به گروه خونی  A مثبت در اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: وضعیت ذخیره بانک خون استان بیش از پنج روز است و در زمینه خون و فرآورده‌های خونی فعلا مشکل خاصی وجود ندارد، اما ذخیره خونی گروه خونی A مثبت هنوز کمتر از بقیه گروه‌ها و کمتر از چهار روز است.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا روز جهانی اهدای خون را تبریک گفت و اظهار کرد: وضعیت ذخیره بانک خون استان بیش از پنج روز است و در زمینه تامین خون و فرآورده‌های خونی فعلاً مشکل خاصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خون و فرآورده‌های خونی یک بافت زنده است و نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است، از اهداکنندگان درخواست داریم به صورت مستمر و روزانه به مراکز انتقال خون برای اهدای خون مراجعه نمایند.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان با توضیح اینکه آمار اهداکنندگان نسبت به هفته‌های گذشته افزایش داشته است، افزود: قبل از فراخوان اهدای خون ذخیره خونی استان حدود دو روز بود، اما بعد از فراخوان ذخیره خونی افزایش داشته است.

وی توضیح داد: روزانه به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم، اما ذخیره خونی گروه خونی A مثبت هنوز کمتر از بقیه گروه‌ها و کمتر از چهار روز است. از افرادی که این گروه خونی را دارند درخواست داریم برای اهدا به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته بیش از ۶۵۰ اهدا کننده خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد حدود ۵۵۰ نفر از اهداکنندگان موفق به اهدای خون شده‌اند، در فصل تابستان با کاهش اهداکنندگان روبرو هستیم و برای تأمین نیاز خون و فرآورده‌های خونی مراکز درمانی و نیازمندان به خون اهدای مستمر و روزانه نباید فراموش شود.

کد خبر 428669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.