آقا محمدی: رسانه‌ها در حوزه سلامت تماشاچی نباشند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نظام بیمه‌ای طوری باشد که مردم زیر بار سلامت نمانند، گفت:‌ رسانه‌ها باید در حوزه سلامت، بسته‌های جذاب درست کنند نه اینکه تماشاچی باشند.

به گزارش ایمنا، علی آقا محمدی روز یکشنبه در حاشیه نشست کارگروه ارزیابی فرصت‌های مدیریت کرونایی در محل وزارت کشور در جمع خبرنگاران افزود: اگرچه کرونا، سلامت را تهدید کرده اما حتی ۵ درصد فوتی‌های ما کرونایی نیستند.

وی افزود: مهم این است از این به بعد همیشه به موضوع سلامت بپردازیم و ورزش را جدی دنبال کنیم. اینکه ۱۸ هزار نفر در سال بابت تصادفات بی‌جهت فوت می‌کنند مهم نیست اما موضوعی مانند کرونا که ناگهانی می‌آید و ۸ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند باید مهم باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بیمه‌ها باید تعهدات کافی پیدا کنند و نظام بیمه‌ای طوری باشد که مردم زیر بار سلامت نمانند. رسانه باید به این موضوعات بپردازد و بر سلامت مردم تاکید داشته باشد نه اینکه کرونا صرف را مدنظر قرار دهد. اگر کرونا مهم است یعنی سلامت مهم است و رسانه‌ها باید در حوزه سلامت، بسته‌های جذاب درست کنند نه اینکه تماشاچی باشند.

آقا محمدی پزشکان را معتمدترین مردم و احترام به آنان را جز وظایف اصلی دانست و خواستار تهیه و تولید فیلم و سریالی با موضوع فداکاری تیم پرستاری و پزشکی شد.

وی با قدردانی از خدمات برخی دستگاه‌ها مانند بهزیستی (بابت مشاوره) و قوه قضائیه (بابت آزادی زندانیان) که اقدامات‌شان کمتر دیده شد، گفت: آزاد کردن حجم زیادی از زندانیان با برنامه منظم به گونه‌ای که افزایش جرم را موجب نشود، بسیار مهم است و این گروه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اقدام قوه قضائیه در تعامل با زندانیان فرصتی برای خالی کردن زندان‌ها است. این قدمی است که قوه قضائیه به جای حقوق تنبیهی حقوق ترمیمی را به کار گرفته است.

آقا محمدی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا می‌توان روش‌های اداره کشور را تغییر داد، به برخی محاسن کرونا هم اشاره کرد و گفت: افزایش خدمات مجازی، آشنا کردن با فناوری اطلاعات و شبکه مجازی از جمله محاسنی بود که کرونا با خود به کشور آورد و امیدواریم منافع آن برای همیشه باقی بماند.

منبع: ایرنا

کد خبر 428652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.