رضایی: نگران مسافرت ساکنان استان‌های گرمسیر به اصفهان هستیم

استاندار اصفهان گفت: به شدت نگران مسافرت ساکنان استان‌های گرمسیر به سمت اصفهان هستیم چون در این استان‌ها شدت شیوع کرونا بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی امروز (یکشنبه) با حضور در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تقدیر از همراهی اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان در رفع مسائل و چالش‌های استان به ویژه در حوزه آب و مقابله با شیوع کرونا، اظهار کرد: مدیریت شهری اصفهان در شرایط شیوع بیماری کرونا مشارکت فعالی در ارائه بسته‌های رعایت اصول بهداشتی در حمل‌ونقل شهری داشت.

وی با بیان اینکه احتمال وجود موج دیگری از شیوع بیماری در هفته‌های آینده وجود دارد، افزود: امیدواریم همراهی‌های سابق مدیریت شهری در آینده نیز ادامه داشته باشد و تا دوران پساکرونا تسری یابد.

استاندار اصفهان با اشاره به آسیب شیوع کرونا به برخی اقشار مانند فعالان گردشگری و کارگران فصلی، تصریح کرد: با دستور رئیس جمهور شغل‌هایی که بیمه پرداخت نکرده‌اند، اما از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند نیز تحت حمایت قرار می‌گیرند که نشان از توجه دولت به وضع محرومان و مستضعفان کشور دارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید دل در گرو حل مشکلات مردم دارد، ادامه داد: برای دوران پساکرونا تیم‌هایی را تشکیل داده‌ایم تا مشاوران جوان، متخصصان، صاحبان ایده و صاحب نظران حوزه اقتصاد به کمک استانداری بیایند. حاصل این کار تهیه یک مجموعه ارزشمند شد که به وزیر اقتصاد تحویل داده شد؛ اگر اعضای شورای شهر نیز ایده‌ای ارائه دهند به این مجموعه اضافه خواهد شد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه توجه به دوران پساکرونا نباید صرفاً به مسائل اقتصادی محدود شود، خاطرنشان کرد: طرح‌های جامع اجتماعی و فرهنگی نیز در این حوزه تهیه شده و از شهرداری اصفهان تقاضا داریم با نظارت بیشتر بر حوزه حمل‌ونقل عمومی، مسیر مدیریت بیماری کرونا را تسهیل کند.

اصل شایسته سالاری را برای انتصاب بانوان مدنظر قرار می‌دهیم

رضایی با بیان اینکه دو نظریه درباره افزایش تعداد مبتلایان به کرونا وجود دارد؛ یا دلیل آن انجام تست‌های بیشتر است یا افزایش تعداد بیماران، افزود: در هر دو صورت به شدت نگران مسافرت ساکنان استان‌های گرمسیر به سمت اصفهان هستیم چون در این استان‌ها شدت شیوع کرونا بیشتر است.

وی با درخواست از شهردار و اعضای شورای شهر برای حمایت از مشاغل آسیب دیده، گفت: اصفهان شهری سرزنده، با اصالت، دانش‌پایه و جهانی است که توقع از اعضای شورای این شهر، داشتن دیدگاهی جهانی است که باید به تمام ابعاد شهر بپردازند.

استاندار اصفهان امنیت کودکان اصفهان را وظیفه خود دانست و گفت: برای تشکیل کارگروهی برای بررسی مشکلات موجود در حوزه درمان کودکان اقدامات لازم شده است.

رضایی اصفهان‌ستیزی را یکی از بزرگترین چالش‌های استان دانست و اظهار کرد: همیشه دنبال آن هستیم تا با استان‌های مجاور برادری، برابری و همزیستی مسالمت‌آمیز را حفظ کنیم و این امر را وظیفه ملی خود می‌دانیم.

وی یکرنگی و هماهنگی میان اعضای شورای شهر را سبب‌ساز افزایش برکت در شهر دانست و از آن‌ها خواست بر روی پیاده‌سازی اصول شهروند مداری، عدالت‌مداری، شفافیت، برنامه محوری و تخصص محوری تمرکز ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار اصفهان در خصوص انتصاب مدیران زن در استان، تصریح کرد: محدودیت‌هایی که همگی بر آن واقف هستیم در این زمینه وجود دارد، اما یقیناً اصل شایسته سالاری را به ویژه برای انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی استان مدنظر قرار می‌دهیم.

رضایی با تاکید بر لزوم توجه شهرداری و شورای شهر به بسترسازی ورود سرمایه‌گذاران خارجی در شهر، اضافه کرد: در رابطه با تهیه و تنظیم برنامه‌های مرتبط با آموزش شهروندی و سبک زندگی ایرانی اسلامی به‌ویژه روی نسل جوان نیاز به اهتمام جدی از سوی شورای شهر داریم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های زیربنایی و ساختاری شهرداری باید بیش از گذشته در دید عموم مردم قرار گیرد، اظهار کرد: اگر کارگروهی تخصصی برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های دانش‌بنیان تشکیل شود، اثرات مثبتی روی شهر خواهد داشت.

طراحی فضاهای شهری با رویکرد هویت ایرانی اسلامی، ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند، افزایش تاب‌آوری شهروندان در مقابل معضلات بهداشتی و درمانی، زمینه ایجاد ناوگان حمل‌ونقل مینی‌بوسی، ارائه مشوق‌هایی برای گسترش پارکینگ‌های سطح شهر، ساماندهی ورودی‌های اصفهان، آموزش ترافیک به شهروندان به‌ویژه دانش‌آموزان، ایجاد بازارچه فروش دائمی برای فروش محصولات زنان سرپرست خانوار، گسترش فضاهای ورزشی ویژه بانوان، ساماندهی ورود و خروج ورزشگاه نقش جهان، گسترش شادی در سطح شهر، توجه به ایجاد سینمای کودک، توسعه و تجهیز باغ‌های بانوان، توجه به سیاست‌های لازم برای افزایش نرخ جمعیت و طراحی شهری امن برای کودکان و مادران از جمله درخواست‌های استاندار اصفهان از مدیریت شهری بود.

گسترش محورهای دوچرخه‌سواری در دستورکار مدیریت شهری قرار گیرد

رضایی با بیان اینکه اصفهان تنها شهری است که دولت قبول کرده تمام ۷۰۰ دستگاه اتوبوس آن را بازسازی کند، گفت: این امر با پیگیری شهردار اصفهان و معاون مالی وی محقق شده است؛ البته گسترش محورهای دوچرخه‌سواری در شهر اصفهان نیز با وجود تمام مشکلات باید در دستورکار مدیریت شهری قرار بگیرد تا به سوی تحقق شهر و شهروند سالم قدم برداریم.

وی با اشاره به معضلات مسکن در اصفهان، تصریح کرد: روز گذشته پس از مذاکره با معاون اول رئیس جمهور، کارگروهی تشکیل و قرار شد گزارشی از وضعیت اجاره‌بها در اصفهان ارائه شود؛ از شهردار اصفهان نیز برای حضور در این کارگروه دعوت می‌کنیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: درباره ساماندهی موضوعات شهرسازی تلاش خود را کرده و اگر نیاز بود کارگروهی را با حضور مسئولان کشوری برای رفع مشکلات آن تشکیل خواهیم داد.

رضایی با تاکید بر لزوم اجرا و تسریع در اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل اصفهان، افزود: لازم است برای رفع نگرانی در خصوص بازار اصفهان، کمیته ویژه‌ای با حضور نمایندگانی از کسبه تشکیل و ضعف‌های ایمنی آن رفع شود؛ همچنین رفع نواقص پدافندی خط دوم مترو نیز باید مورد توجه باشد.

کد خبر 428643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • ناشناس IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    11 0
    از ورود خودروهای پلاک استان های دیگر به اصفهان جلوگیری شود.
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    3 0
    حتما، باید سفرها را لغو کنید و مانع سفرها به شهرها شوید فوری
  • زهرا IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    2 0
    خوب جاده ها را ببندید حتما باید همه کرونا بگیرن
  • حمید IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    اگر واقعن نگران هستید،بستن چهارتا عوارضی منتهی به اصفهان و جلوگیری از ورود پلاکهای استانهای خاص هیچکاری نداره مطمئنن.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    خواهشا از خودروی پلاک خوزستان جلوگیری کنید
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    لطفا جاده ها بسته شود در خصوص باغ بانوان نیز تدابیر ویژه ای جهت امکانات آن اندیشیده شود و گرنه یه باغ با چند تا درخت دردی را دوا نمی کند