اصفهان و حیدرآباد یک گام دیگر به خواهرخواندگی نزدیک شدند

لایحه خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و حیدرآباد که چندی پیش از سوی شهرداری اصفهان به شورای اسلامی شهر تقدیم شده بود، پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه در صد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اکثریت آرا تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه حیدرآباد از جمله غنی‌ترین شهرهای هند در فرهنگ و تاریخ و همچنین از جمله شهرهای تراز اول جهان در حوزه فناوری اطلاعات است، اظهار کرد: اهمیت دوستی و مراوده با این شهر موجب شد تا در سال ۱۳۹۸ موضوع خواهرخواندگی از سوی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان پیگیری شده و به جریان بیفتد، با توجه به تغییر برخی فرآیندها در مبحث خواهرخواندگی شهرها، گزارش توجیهی درباره اهمیت و تمایل دو جانبه برای عقد این پیمان برای بررسی و تأیید به وزارت کشور ارسال شد.

وی با بیان اینکه انجام استعلام وزارت کشور از وزارت امور خارجه نیز از جمله دیگر فرآیندهای لازم‌الاجرا است، خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط جدید وضع شده از سوی وزارت کشور، لوایح خواهرخواندگی باید به تصویب شوراهای اسلامی شهر هم برسد و حالا با تصویب این لایحه، مسیر کوتاهی تا امضای این تفاهم نامه باقی مانده است.

وی ادامه داد: با تصویب این موضوع در شورای شهر اصفهان، حیدرآباد هند به عنوان چهاردهمین شهر خواهرخوانده اصفهان انتخاب شده و در این راستا سرفصل جدید مراودات و تعاملات اصفهان با این شهر آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، حیدرآباد به شهر معابد و مساجد شناخته شده و همچنین به "شهر مروارید"شهره است؛ این شهر تاریخی شباهت بسیاری به اصفهان دارد و به همین سبب به "اصفهان نو" معروف است.

حیدرآباد باغ‌های زیبایی به سبک ایرانی و چهارباغ اصفهان دارد و مسجد و بنای تاریخی "چهار منار" نماد این شهر است.

کد خبر 428641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعيد GB ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    من از اين كلمه كلانشهرها كلا خيلي خوشم اوند خيلي سأله كه فقط از كلمه شهرستان استفاده ميكنن و اين يعني كم شمردنه شهرهاي ديگر از كلمه شهرهاي ديگر يا شهرهاي كوچكتر استفاده كردن خيلي قشنگتر مقايسه زبانها اشتباه است ولي يك سري از كلمات تو بسياري از زبانها مشابه هست من بيستا هفت سأله در لندن زندگي ميكنم وتا حالا كلمه بنامه شهرستان نشنيدن اينجا از كلمه شهرهاي ديگر يا اسمه شهر را ميگن شهرستان اصلا بكار نميبرن بهرحال از كسي كه كلمه كلان شهرها را استفاده كرده من واقعأ قدرداني ميكنم موفق باشيد.