تلاش برای بازگشت دوچرخه به معابر تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تهران در افق برنامه پنج ساله سوم شهرداری از دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر معبر پیاده‌روی استاندارد برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفا صبوری دیلمی با اشاره به اقدامات در حال اجرا به منظور بهسازی ۵۰۰ کیلومتر معبر پیاده‌رو تا پایان سال جاری از ساخت مسیر ویژه دوچرخه در این پیاده روها خبر داد و فراهم کردن امکان تردد ایمن دوچرخه سواران در کنار تسهیل تردد سالمندان، کودکان و شهروندان کم توان جسمی را از مهمترین اهداف این طرح برشمرد.

وی ایجاد پیوستگی در این مسیر ۵۰۰ کیلومتری را از جمله مهمترین ضرورت‌های طرح بهسازی معابر پیاده رو دانست و گفت: دوچرخه سواری طی چند دهه گذشته از زندگی شهری پایتخت نشینان حذف شده است،

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: در کنار تمام ۵۰۰ کیلومتر معبر پیاده‌رو که امسال در تهران بهسازی می‌شود مسیرهای به هم پیوسته دوچرخه‌سواری ساخته می‌شود تا به این ترتیب برای بازگشت این مد حمل و نقل پاک به سبک زندگی شهروندان تهرانی تلاش شود.

وی با بیان اینکه اگر در برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران، سالانه ۵۰۰ کیلومتر از معابر پیاده‌رو ساماندهی شود، تهران در افق برنامه از دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر معبر پیاده رو استاندارد برخوردار خواهد بود، گفت: امسال شورای اسلامی شهر تهران بودجه مناطق برای بهسازی معابر پیاده‌رو را به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داده است و تلاش خواهد شد دستاوردهای این طرح با بهره گیری مناسب از اعتبارات موجود، به موقع تحویل شهروندان شود.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مصالح مورد استفاده در طرح بهسازی معابر پیاده رو و احداث مسیر دوچرخه، دوستدار محیط زیست بوده و نسبت به کفپوش‌هایی که تاکنون در مرمت معابر پیاده رو استفاده شده، از چرخه عمر طولانی‌تری برخوردار است.

کد خبر 428639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.