توجه ویژه به هوشمندسازی و پیشگیری از تخلفات ساختمانی در مشهد

مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون‌های ماده صد شهرداری مشهد از توجه ویژه به دو رویکرد مهم هوشمندسازی و پیشگیری از تخلفات ساختمانی در سال جاری خبر داد.

مسعود ایاز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای سال‌جاری دو رویکرد مهم یعنی هوشمندسازی و پیشگیری از تخلفات ساختمانی با رویکرد اجتماعی را در اولویت‌های اصلی خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه هدف و رویکرد اصلی از هوشمندسازی نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر روند ساخت و سازهاست، افزود: استفاده از پهباد برای پایش تخلفات ساختمانی، نصب دوربین‌های هوشمند روی ماشین‌های گشت نظارت و ابلاغ آرای کمیسیون ماده صد به وسیله پست را از جمله این اقدامات است.

مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون‌های ماده صد شهرداری مشهد همچنین در رابطه با هدف از اجرایی کردن طرح پیشگیری از تخلفات ساختمانی با رویکرد اجتماعی، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت‌های نهادهای مردمی، تشکل‌های اجتماعی و حوزه‌های دینی برای آسیب‌شناسی و پیشگیری از تخلفات ساختمانی است.

وی ادامه داد: بنا داریم با اطلاع رسانی دقیق، آگاهانه و شفاف به ایجاد نظم و انضباط در ساخت و سازهای شهری کمک کنیم.

ایاز گفت: در راستای اصل برون‌سپاری و با توجه به آسیب‌شناسی و بازنگری فرآیندهای رسیدگی به پرونده‌های تخلفات ساختمانی به ویژه ابلاغ آرای کمیسیون‌های ماده صد، همچنین هوشمندسازی و چابک‌سازی سیستمی فرآیندهای موجود، قراردادی بین شهرداری مشهد و اداره کل پست خراسان رضوی جهت ابلاغ آرای کمیسیون ماده صد منعقد شده است.

وی با بیان اینکه شرایط استفاده از ظرفیت سامانه و بستر الکترونیک برای نخستین بار در سطح کشور به اجرا در آمده است، افزود: صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تسریع در روند ابلاغات بدون نیاز به مراجعه حضوری مالکان به مناطق شهرداری از دستاوردهای طرح مذکور است.

کد خبر 428617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.