۱۴ هزار میلیارد گردش سرمایه در شهر با ارائه بسته‌های تشویقی

شهردار اصفهان گفت: اگر فرض کنیم هفت درصد از هزینه ساخت‌وساز صرف پرداخت پروانه می‌شود، رقمی در حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با ارائه بسته‌های تشویقی گردش سرمایه در شهر ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رضایت عمومی یکی از اساسی‌ترین نکاتی است که همواره در شهر دنبال آن بوده‌ایم، اظهار کرد: به اذعان افراد نیک‌اندیش و دلسوز شهر فضای عمومی شهر و خدمات شهری مورد رضایت مردم اصفهان است که از این بابت بسیار خرسندیم.

وی با اشاره به تحولات خوبی که به ویژه در حوزه عمرانی شهر اتفاق افتاده، افزود: سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی هزینه شده که برخی از این پروژه‌ها نه تنها ارزش شهری دارند، بلکه مانند پروژه‌های رینگ چهارم و سالن اجلاس فرا شهری و ملی است.

شهردار اصفهان با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه تراموا در آینده‌ای تصریح کرد: احداث تراموا به عنوان اقدامی جدید در سال جاری آغاز می‌شود که طرح آن مورد اقبال کارشناسان و متخصصان است.

وی اضافه کرد: اکنون اصفهان مرجع دیگر کلانشهرها و الگو برای تمام شهرداران کشور شده است که این امر نتیجه وحدت و انسجام میان ارکان مختلف استان و تعامل میان شهرداری و شورا بوده است، وحدتی که می‌تواند مسیرهای سخت پیشرو را هموار کند.

نوروزی از نمایندگان استانداری دعوت کرد: برای ارائه گزارش فعالیت‌های شهری به استاندار در مراسم‌های افتتاحیه پروژه‌های عمرانی با عنوان "هر یکشنبه یک افتتاح" حضور یابند.

وی ادامه داد: هفته گذشته در اصفهان دو افتتاح و یک کلنگ‌زنی داشتیم و امروز نیز با حضور مردم چند افتتاح خواهیم داشت و این فرایند تا پایان سال ادامه دارد که به معنای زنده بودن و پویا ماندن شهر است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی، ناگزیر به تعامل در رابطه با تهاترها و اخذ اوراق مشارکت با مقامات عالی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: اگر کمک‌های استاندار اصفهان در اخذ اعتبارات ملی برای پروژه‌های شهری استمرار پیدا کند، توفیق بیشتری برای اجرای این پروژه‌ها خواهیم یافت.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه برای ایجاد امید که نیاز حیاتی جامعه است، تلاش خواهیم کرد، گفت: برای جاری بودن آب در زاینده‌رود هر اقدامی که توانستیم انجام دادیم و هر اقدام دیگری نیز مورد نیاز باشد صورت می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر با تدابیری که در شهرداری اندیشیده شد و مصوبه شورای شهر، یک هزار میلیارد تومان سرمایه را جذب کردیم، افزود: پول‌های سرگردانی که معلوم نبود در کجا سرمایه‌گذاری می‌شود را به صنعت ساخت‌وساز جذب کردیم.

نوروزی گفت: اگر فرض کنیم هفت درصد از هزینه ساخت‌وساز صرف پرداخت پروانه می‌شود، با احتساب مبالغی که برای صدور پروانه از ابتدای سال پرداخت شده، رقمی در حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با ارائه بسته‌های تشویقی گردش سرمایه در شهر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه هر دو میلیارد تومان می‌تواند برای یکصد نفر ایجاد اشتغال کند که این اقدام جای تقدیر دارد، ادامه داد: اکنون اصفهان مورد سوال برخی شهرها قرار می‌گیرد که چه تدبیری اندیشیده تا این جذب سرمایه را محقق کند.

کد خبر 428608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.