بسته تشویقی ساخت‌وساز، سبب رونق اقتصاد اصفهان می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای شهر اصفهان با تصویب بسته تشویقی ساخت‌وساز، گام موثر خود جهت رونق اقتصادی و رفع مشکلات مالی شهر را برداشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: برای زنده نگه داشتن امید و امیدواری در همه ارکان مدیریت شهری در حال تلاش هستند تا با ارتقای سطح اعتماد در میان شهروندان، همراهی مردم را که تاکنون بی‌نظیر بوده افزایش دهیم.

وی به چالش‌های موجود در اصفهان اشاره کرد و افزود: در حوزه شهری، چالش‌های پیش‌رو در حد توان توسط شورا و شهرداری رفع شده و خواستار رفع ان‌ها در وسعت استان نیز هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، مسائل مرتبط با زاینده رود، آلودگی هوا، مهاجرت، پروژه‌های ناتمام، اشتغال و بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و جوانان، بنگاه‌های اقتصادی و تولید، فرونشست زمین، معضلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، تداخل وظایف، مسکن چه در تأمین و چه در اجاره، افتادن پروژه‌های ملی بر دوش مدیریت شهری از جمله چالش‌های اساسی پیش‌روی استان و شهر اصفهان دانست.

وی ادامه داد: انسجام و هم‌افزایی در مدیریت استان و اتخاذ تدابیر لازم سبب شد چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی استان کمتر دیده شود.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: با همراهی شورا و شهرداری اصفهان، پروژه‌های ناتمام شهر را به سرانجام رسانده و در کنار آن پروژه‌های جدیدی آغاز شده است

وی اضافه کرد: مردم هنگام قضاوت در خصوص اقدامات مسئولان، همه مجموعه استان و شهر را یکپارچه می‌بینند و بدیهی است که تبعات هر اتفاق خوشایند یا ناکامی موجود، متوجه همه ما خواهد بود بنابراین باید با هم‌افزایی بیشتر، خدمات مطلوبی به مردم ارائه دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام "جهش تولید"، ادامه داد: شورای شهر اصفهان با تصویب بسته تشویقی ساخت‌وساز، گام مؤثر خود در جهت رونق اقتصادی و رفع مشکلات مالی شهر را برداشته است.

وی افزود: تاکنون ۳۵ درصد از درآمد مناطق شهرداری با ارائه بسته تشویقی حاصل شده که این بسته به‌صورت پلکانی و نزولی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

نصراصفهانی گفت: بر اساس این بسته تشویقی، سرمایه‌گذارانی که زودتر اقدام به دریافت پروانه ساخت‌وساز کنند از تخفیف بیشتری برخوردار خواهند شد که این اقدام سبب ایجاد گسترده‌تر اشتغال در سطح شهر اصفهان خواهد شد و اگر این اقدام نمی‌شد حتی در پرداخت حقوق نیروهای شهرداری با مشکل روبه‌رو می‌شدیم.

کد خبر 428606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.