رایزنی با پژوهشگاه نیرو برای آغاز فاز دوم پایلوت هاضم بی‌هوازی

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از برگزاری نشست مجازی با کارشناسان پژوهشگاه نیرو، وابسته به وزارت نیرو با موضوع اجرای فاز دوم پایلوت پروژه هاضم بی‌هوازی خبر داد.

محمدرضا اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پروژه هاضم بی‌هوازی یکی از پروژه‌های مؤثر و علمی در راستای بهره‌وری حداکثری از پسماندها است که سازمان در این زمینه مطالعات فراوانی انجام داده و بر این اساس نیز فاز اول پایلوت با ظرفیت ۳۰ کیلوگرم در حال ساخت است و با پیشرفت ۶۰ درصدی به زودی بهره برداری می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای شروع عملیات طراحی و ساخت این پروژه، فاز دوم پایلوت نیز در دستورکار قرار گرفته و به همین منظور مذاکراتی را با پژوهشگاه نیرو آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم با همکاری این مجموعه فاز دوم را اجرایی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در مورد جزئیات این مرحله از پروژه، افزود: فاز دوم پایلوت این پروژه به ظرفیت یک تن کلید می‌خورد و هدف از اجرای این مرحله نیز بررسی دقیق و کامل پروژه در وسعتی کمتر است تا بتوان تمامی مزایا و معایب احتمالی اجرای پروژه را شناسایی و برطرف کرد و پروژه برای فاز اصلی آماده شود.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با پژوهشگاه نیرو جهت جلب مشارکت در فاز دوم پروژه، گفت: بخشی از این مذاکرات با مدیر دفتر تجاری سازی و مسئول بخش زیست توده پژوهشگاه تا بتوانیم با جذب کمک‌های مالی از این مجموعه فاز دوم پایلوت را هم پیش ببریم.

اکبری تصریح کرد: این جذب کمک مالی در قالب مشارکت است و مبلغ برآورد شده برای این همکاری بیش از چهار میلیارد تومان است و امیدواریم با آغاز این مشارکت اجرای پروژه هاضم سرعت بیشتری یافته و بتوانیم در آینده‌ای نزدیک به استحصال انرژی از پسماندها در راستای مدیریت بهینه اقتصادی و حمایت از محیط زیست دست یابیم.

کد خبر 428605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.