تشکیل ۲۴ پرونده برای مشاغل مزاحم خیابان بهارستان

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری یکی از وظایف شهرداری برخورد قانونی با مشاغل مزاحم در شهر است.

حسن محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها از مشاغلی که مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای شهر و شهروندان ایجاد می‌کنند، به عنوان مشاغل مزاحم یاد می‌کند و شهرداری طبق این قانون مکلف است به صاحبان این مشاغل اعلام کند که ظرف مهلت مقرر نسبت به جابجایی محل فعالیت خود اقدام کنند.

وی افزود: رعایت حقوق شهروندی یکی از موارد مهم و مورد توجه شهرداری است تا شهروندان در شهر زندگی توأم با آرامش و آسایش داشته باشند.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به مزاحمت ناشی از فعالیت مشاغلی همچون مکانیکی، صافکاری و نقاشی خودرو در خیابان بهارستان شرقی برای ساکنان آن محدوده از شهر، گفت: برای ۲۴ فقره تخلف این مشاغل در شمال خیابان بهارستان (محدوده منطقه ۱۲ شهرداری)، پرونده تشکیل شده و در حال گذراندن مراحل قانونی است و تا یک ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

وی تاکید کرد: تعدادی از این صنوف باید به محل مناسب انتقال یافته و تعیین تکلیف شوند تا شهروندان بدون ایجاد مشکل و دغدغه امکان تردد از مسیر پیاده رو را داشته باشند.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: با هماهنگی سازمان ساماندهی مشاغل شهری در هر منطقه مجتمع خدمات خودرویی احداث می‌شود.

وی با اشاره به انبارهای غیرمجاز اتوبوس‌های بین شهری در محدوده حدفاصل سه راه ملک شهر به سمت پل شریعتی، گفت: از حدود دو سال پیش اتوماسیون بار در پایانه‌های مسافربری راه‌اندازی شده، اما متأسفانه بعضی از رانندگان اتوبوس‌های بین شهری در این محدوده اقدام به تحویل بار و اجناس در انبارهای غیرمجاز می‌کنند.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این راستا تعداد ۴۵ انبار غیرمجاز اتوبوس‌های بین شهری شناسایی و اخطارهای لازم به متصدیان آنها داده شده و در قالب مشاغل مزاحم پیگیری لازم انجام شده است؛ البته با توجه به اینکه بارها در محل‌های غیرمجاز تحویل داده می‌شود، باید مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز ورود پیداکرده و موضوع را بررسی و رفع کنند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت فعالیت شهرداری رعایت قانون و حقوق شهروندی است، اظهار کرد: با تخلفات شهری بر اساس قانون برخورد لازم می شود.

کد خبر 428600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.