مخالف فعالیت منظم دست فروشان و امرار معاش آنها نیستیم

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس گفت: انتظارات شهروندان از داشتن شهری سالم از یک سو، حمایت از اقشار آسیپ پذیر از سویی و درگیری میوه فروشان با نیروهای رفع تخلف شهری از سوی دیگر موضوع چگونگی رفتار با آنها را برای شهرداری پیچیده کرده است.

رضا خوشبخت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهروندان انتظار دارند شهری سالم و پاکیزه و بدون خطر داشته باشند، اما اطلاع ندارند در انجام وظایف خود با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیروهای شهرداری بر اساس وظایف خود بیش از دو هزار مرتبه در مقابل تخلف خودروهای میوه فروش در بندرعباس ایستاده‌اند، اما باز در محلی دیگر فعالیت کرده‌اند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس عنوان کرد: مخالف فعالیت منظم دست فروشان و امرار معاش آنها نیستیم و از هر راهی دنبال حمایت از این قشر زحمت کش هستیم، اما این افراد حاضر نیستند همکاری کنند.

وی اظهار کرد: شهرداری به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر تاکنون مکان‌هایی را در بلوار پاسداران، رجایی، امام حسین، علی بن ابی‌طالب و محدوده میدان میوه و تره بار تعیین کرده است، اما میوه فروشان تا به امروز حاضر نشده‌اند در هرکدام از این مکان‌ها فعالیت منظم و قانونی داشته باشند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس اضافه کرد: موضوع چگونگی رفتار با این دست فروشان و لزوم حضور در مراکز دادگستری به دلیل شکایات آنها، توان و وقت نیروها را در بخش‌های دیگر برخورد با متخلفان در شهر گرفته است.

وی ادامه داد: برخی دست فروشان متخلف بعد از جمع آوری وسایل خود با اظهارات غیرواقعی در تنظیم شکایات خود، سعی در محکوم کردن نیروهای وظیفه شناس شهرداری بندرعباس و ادامه تخلف دارند که با درایت و آگاهی همه جانبه قضات این موضوع به درستی تشخیص داده می‌شود.

خوشبخت یادآور شد: هدف نیروهای شهرداری برقراری آرامش و حفظ سلامت شهر و شهروندان است، اما متأسفانه برخی نیروها تاکنون حین انجام وظایف خود صدمات جسمی فراوانی دیده اند و از نواحی مختلف بدن مورد آسیب قرار گرفته اند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس اضافه کرد: با این نوع رفتار میوه فروشان، سلامت نیروهای رفع تخلف شهری به خطر افتاده است و تعدادی از آنان دیگر سلامت گذشته خود را ندارند.

خوشبخت با بیان اینکه بسیاری از این خودروها، میوه‌ها را به قیمت فروشگاه‌ها به شهروندان عرضه می‌کنند، افزود: فعالیت غیرقانونی این افراد، حقوق واحدهای صنفی را که هزینه اجاره محل کسب، مالیات و عوارض را پرداخت می‌کنند نیز تضییع می‌کند و موجبات نارضایتی آنها را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: ایجاد ترافیک و تصادف در خیابان‌ها، آلودگی معابر اصلی، رعایت نکردن نکات بهداشتی به ویژه در شرایط شیوع بیماری کرونا و به خطر افتادن سلامت شهروندان هنگام خرید میوه از مهمترین ایرادات فعالیت خودروهای سیار فروش میوه در بندرعباس است.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس تنها راه برخورد با این متخلفان را حمایت بیشتر نیروی انتظامی در همراهی با گروه‌های رفع تخلف شهری هنگام انجام مأموریت، پشتیبانی دستگاه قضائی و حمایت رسانه‌ها در انتشار و اطلاع رسانی این اخبار عنوان کرد.

کد خبر 428599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.