برگزاری فستیوال "کارتون کووید ۱۹" توسط ایران و آفریقا

فستیوال مجازی کارتون "آفریقا و کووید ۱۹" با موضوعات متنوع و سعی در جلب نگاه خاص هنرمندان، برگزار خواهد شد.

علی اسدی، دبیر جشنواره کارتون "آفریقا و کووید ۱۹" در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: فستیوال مجازی کارتون در ابتدا بین‌المللی برنامه‌ریزی شد، اما اکنون برای قاره آفریقا و کشور ایران با موضوعات رفتارهای انسان دوستانه مردم، همیاری دولت‌ها، فاصله گذاری فیزیکی، خانواده در قرنطینه و تحریم‌های یک جانبه که دغدغه این فستیوال بود برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: اهمیت موضوع شیوع ویروس کرونا در جهان، معضلاتی را به خصوص برای آفریقا و ایران به‌وجود آورد. با نگاه خاص هنرمندان کارتونیست به موضوعی مثل تحریم یک جانبه که تأثیر منفی در تأمین دارو و بهداشت برای مردم دارد، ‌می‌توان به نوعی به اعتراض را نشان داد.

دبیر این جشنواره ادامه داد: کارتونیست‌ها به صورت جدی در زمان شیوع کرونا فعال بوده و واکنش نشان دادند همچنین در شبکه‌های مجازی نظرات خود را در قالب هنرشان بیان کردند. در این فستیوال آثاری از ایران و آفریقا به دست جشنواره رسیده که نشان از وجود دغدغه هنرمندان در بحث کرونا است.

اسدی تصریح کرد: برگزار کننده این جشنواره سفارت ایران در کنیاست که با همکاری جامعه کاریکاتور شرق آفریقا، همکاری گروه رسانه‌ای "نیشن" و همکاری دانشگاه نایروبی جشنواره به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: داوری جشنواره به دو صورت مردمی و اصلی است که در بخش داوری مردمی آثار منتخب در صفحه فیسبوک سفارت ایران در کنیا به نمایش گذاشته می‌شود و بر اساس تعداد لایک مخاطب دو نفر برگزیده می‌شوند که به نفر اول ۳۰۰ دلار و به نفر دوم ۲۰۰ دلار جایزه داده می‌شود و در بخش اصلی جشنواره با سه داور برجسته ایران و آفریقا که جایزه اول ۵۰۰ دلار نفر دوم ۴۰۰ دلار و نفر سوم ۳۰۰ دلار داوری صورت می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان می‌توانند با پر کردن فرم در سایت سفارت ایران در کنیا تا تاریخ ۱۵ مرداد در جشنواره مجازی کارتون آفریقا و کویید ۱۹ شرکت کنند.

کد خبر 428575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.