راه‌اندازی آزمایشی مرکز داده شرایط بحران در شهرداری مشهد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از راه‌اندازی آزمایشی مرکز داده شرایط بحران شهرداری مشهد توسط کارشناسان این سازمان، خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر اظهار کرد: با هدف تداوم ارائه سرویس‌های حیاتی شهرداری در شرایط بحرانی احتمالی، از جمله حوادث غیرمترقبه، نمونه آزمایشی سایت مرکز داده شرایط بحران یا disaster site راه‌اندازی شده است تا در صورت وقوع بحران، ارائه خدمات الکترونیک شهرداری به شهروندان و نیز سرویس‌های ضروری شهرداری بدون وقفه ادامه پیدا کند.

وی افزود: نکته حائز اهمیت در خصوص این اقدام زیرساختی فناورانه، این است که تمامی مراحل کار از طراحی تا اجرا، با کمترین هزینه و با بهره گیری از توان فنی و علمی کارشناسان و متخصصان حوزه معاونت ارتباطات و زیرساخت سازمان فاوا شهرداری مشهد انجام شده و هیچیک از مراحل کار به پیمانکاران بخش خصوصی برون‌سپاری نشده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به آغاز مراحل این پروژه از سال گذشته، تصریح کرد: کار مطالعاتی بر روی مرکز داده بحران از سال گذشته آغاز شد و بیش از هزار و ۶۰۰ ساعت کار کارشناسی برای طراحی فاز اول این پروژه صورت گرفته است.

رجائیان خاطرنشان کرد: مرکز داده شهرداری به صورت آنلاین با مرکز داده بحران در ارتباط است و در هر لحظه اطلاعات موجود در آن به‌روز می‌شود. در نتیجه در صورت وقوع شرایط بحرانی در سایت اصلی، سرویس‌های حیاتی موجود بر روی آن، ارائه سرویس خود را بر پایه مرکز داده بحران ادامه خواهند داد و در فرایند بهره‌برداری شهروندان و کاربران از آن خدمات، خللی به وجود نخواهد آمد.

وی گفت: سرویس‌های تحت پوشش مرکز داده بحران، به مرور و با همکاری سازمان‌های مربوط افزایش خواهد یافت.

کد خبر 428564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.