رونق اقتصادی دروازه‌های ورودی شرق اصفهان

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید سپهبد سلیمانی خبر داد و گفت: اقدامات در دروازه‌های ورودی شرق اصفهان در جهت رونق اقتصادی است.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از ضروری‌ترین نیازهای شهر اصفهان ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در همه نقاط شهر به عنوان یکی از اصول توسعه انسان محور و بهبود سیستم حمل و نقل و کاستن از حجم حرکت‌های ترافیکی درون شهری است.

وی افزود: بر این اساس پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید سپهبد سلیمانی در ورودی شرقی اصفهان به عنوان یکی از مسیرهای عبوری اصلی و یک حلقه حفاظتی ترافیکی درون شهری طراحی شده و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر است که اجرای آن برای چند سال ورودی شرق شهر اصفهان و محلات مجاور را درگیر مسائل خود خواهد کرد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: ۶/۶ کیلومتر از مسیر حلقه حفاظتی شهر اصفهان در محدوده این منطقه قرار دارد و چهار دوربرگردان آن در محدوده این منطقه پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: پروژه شهید سپهبد سلیمانی که عملیات اجرایی آن از ابتدای اردیبهشت ماه ۹۸ آغاز شده، در ورودی شرقی اصفهان و جنب کارخانه قند واقع شده و با هزینه اجرایی ۹۸ میلیارد تومان و هزینه آزادسازی ۲۰ میلیارد تومانی در حال انجام است.

قاسمی ادامه داد: پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید سپهبد سلیمانی توسط سازمان عمران شهرداری اصفهان و با طراحی و نظارت مهندسان مشاور در حال احداث است که در این راستا باید از حمایت‌های شهردار اصفهان و شورای اسلامی شهر به عنوان متولی امور شهر جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی با توجه به اهمیت این پروژه‌ها و سهم بالایی که برای این پروژه‌ها در بودجه در نظر گرفته شده است و همچنین سایر مدیران دستگاه‌های مربوطه جهت رفع موانع احتمالی و جابجایی تأسیسات موجود و احداث تأسیسات جدید شامل مواردی چون لوله‌های آب، گاز، برق، مخابرات و فیبر نوری برای اجرای این پروژه برخوردار شویم.

وی بر ضرورت تسریع در روند اجرای این پروژه تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه پروژه در تمامی جبهه‌های کاری و دو شیفت اجرایی در حال اجرا است هم اکنون با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۶۲ درصد پیشرفت زمانی در حال انجام است لذا جهت تسریع در عملیات اجرایی تعامل بین دستگاه‌ها جهت رفع معضلات پروژه از جمله موارد دیگری است که امیدواریم با تعامل بین دستگاه‌ها هرچه سریع‌تر برطرف شود و در این محور زمینه تامین آرامش خاطر شهروندان فراهم شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: کاهش بار ترافیکی، توزیع و حذف ترافیک در مهمترین ورودی شرق شهر قبل از رسیدن به هسته شهر از طریق توزیع ترافیک به مسیر حلقه حفاظتی، آغاز اجرای پروژه حلقه حفاظتی شهر اصفهان و احداث دو کیلومتر از مسیر این حلقه، سهولت عبور و مرور، کاهش اثرات منفی ترافیک نظیر آلودگی هوا، کاهش اتلاف وقت و تصادفات، کاهش بار ترافیکی، گسترش کمربند سبز اصفهان و جلوگیری از ورود وسایل نقلیه سنگین به شهر که هم اکنون مشکلاتی را برای ساکنان ایجاد کرده از اهداف اجرای این پروژه است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌های شهری به علت قرارگیری در رینگ‌های پیرامونی و میانی، نقش مهمی در کنترل و بهبود وضعیت تردد شهروندان دارد، افزود: در حال حاضر روند اجرایی این پروژه شتاب خوبی گرفته و امیدواریم این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی شده بتواند با درصد پیشرفت فیزیکی مطلوب و قابل قبول به موقع به بهره‌برداری رسد.

قاسمی در باره مشخصات فنی این پروژه، گفت: تاکنون میزان ۲۰۰ هزار مترمربع آزادسازی گردیده که مساحت فضای سبز محوطه آن بالغ بر ۶۰ هزار مترمربع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید سپهبد سلیمانی شامل پنج دستگاه پل به طول مجموع ۱۱۰۰ متر؛ پل شماره یک به طول ۴۹۳ متر جهت ارتباط شرق به جنوب پروژه، پل‌های شماره دو و سه به طول ۲۰۰ و ۱۷۷ متر جهت ارتباط رفت و برگشت شرق به غرب مسیر رینگ حفاظتی، پل شماره چهار به طول ۱۰۷ متر جهت ارتباط رمپ و لوپ ها به این پل و ارتباط جنوب به شهر اصفهان و همچنین ارتباط از سمت اصفهان غرب به سمت شمال خاتون آباد و ارتباط جنوب به شمال و پل شماره ۵ به طول ۱۲۴ متر به صورت زیر گذر از سمت شمال به سمت شرق خروجی از اصفهان در چهار تراز است که این پل‌ها با عرض‌های مختلف از ۱۴ الی ۱۸.۵ متر و ۱۷ هزار مترمربع ساخته می‌شود.

قاسمی گفت: در مجموع کل عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید سپهبد سلیمانی شامل ۲۶ درصد عملیات راهسازی، ۵۲ درصد عملیات پل سازی و ۱۶ درصد عملیات دیواره سازی و شش درصد عملیات تکمیلی است.

وی اظهار کرد: در کنار تکمیل این پروژه‌ها، به این موضوع نیز توجه خواهیم کرد که شهر اصفهان تبدیل به شهری زیباتر و توزیع عادلانه و متوازن امکانات و فضاهای گذران اوقات فراغت برای زندگی شهروندان شود، از این رو برای رسیدن به این هدف نیازمند اجرای طرح‌های متفاوتی هستیم.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اجرای پروژه‌های انسان محور و ایجاد فضاهای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از جمله نیازهای شهروندان است و باید با برنامه ریزی در نقاطی از شهر که این فضاها وجود ندارد آنها را ایجاد کرد، گفت: با اجرای این پروژه‌ها می‌توان امید و نشاط را در بین شهروندان به ویژه نسل جوان و بانوان افزایش داد.

کد خبر 428563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.