احمدی‌نژاد در سال‌های دور از پاستور

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

سناریوی اول؛ احمدی نژاد می‌آید چون...

محمود احمدی نژاد از «مرگ سیاسی» می ترسد، این را در همه سالهای دور بودنش از پاستور به اثبات رسانده است، چه آن روزها که یاران غارش بقایی و مشایی در کنارش بودند و مثلث جنجال آفرین بودند، چه این روزها که تنها شده است و بازهم در تکاپو برای زنده نگه داشتن نام خود در فضای سیاست و رسانه است، هم چمدان سفر می‌بندند و از شهری به شهر دیگر می‌رود، هم دست به قلم است و گاه و بیگاه نامه‌هایی می‌نویسد چه ترامپ مخاطبش باشد چه … هرچه هست احمدی نژاد میل به حذف شدن از سیاست ندارد، حتی اگر بداند چندان حامی سیاسی ندارد و رفقا و یاران دیروزش حالا در صف منتقدانش ایستاده اند. اما سوال این روزها این است که «ترس از حذف نشدن آیا او را به وادی انتخابات ۱۴۰۰ خواهند کشاند؟» احمدی نژاد کاندیدای ۱۴۰۰ می‌شود، این را نه فقط در حد احتمال که برخی با قطعیت و جدیت مطرح می‌کنند و تحلیل شأن از تحرکات این روزهای احمدی نژاد و زمزمه‌هایی که از گوشه و کنار به ذهن شأن می‌رسد آن است که مرد رفته از پاستور اینبار هم کاندیدای ریاست جمهوری خواهد شد.

مجلس| فراکسیون زنان مجلس دهم لوایحِ خاک‌خورده را احیا کرد

فریده اولاد قباد، رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم، درباره این انتقادها علیه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این روزها از جانب بعضی از نمایندگانی که به تازگی به مجلس راه یافته‌اند، نقدهایی یک‌جانبه نگارانه به ما مجلس دهمی‌ها نسبت می‌دهند. به نظر من همه باید در هر شرایطی و مخصوصاً زمانی که قرار بر قضاوت دیگران می‌گذارند، باید انصاف را رعایت کنند تا با تحلیل اشتباه مرتکب خطا نشوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: مشخصاً زنان مجلس دهم دغدغه‌مند بودند و در راستای کاهش مشکلات زنان جامعه با تصویب قوانین لازم، گام‌های بسیار ارزشمندی برداشتند به طوری که می‌توان گفت، فراکسیون زنان مجلس دهم لوایح خاک‌خورده را احیا کرد؛ به عنوان مثال طرح حمایت از زنان بدسرپرست یا بی‌سرپرست یا مثلاً طرح مقابله با اسیدپاشی که مسکوت ماندنش موجب لطمه دیدن زنان شده بود، با پیگیری‌های فراکسیون زنان احیا شد تا مشکلات گذشته دیگر تکرار نشود.

او توضیح داد: یکی دیگر از کارهای مهم ما این بود که به فرزندانی که مادر ایرانی و پدر خارجی داشتند، حق تابعیت دادیم. در حالی که آنها در طول سال‌های گذشته از این حق مسلم محروم بودند و به همین دلیل به لحاظ ازدواج، تحصیل و اشتغال دست‌شان از همه جا کوتاه بود که خوشبختانه این گره با رأی نماینده‌های مجلس دهم باز شد. همچنین لازم می‌دانم به طرح مساله کودک‌همسری اشاره کنم. متأسفانه خیلی‌ها این موضوع را نشانه‌ای از مخالفت اصلاح‌طلبان با اتفاق مهم ازدواج مطرح می‌کردند که چنین اظهارنظری دور از انصاف است و اصلاح‌طلبان قطعاً مخالف ازدواج نیستند. نظر ما در مجلس دهم این بود که دختری که زیر ۱۳ سال و پسری که در سنین نوجوانی قرار دارد، اگر به لحاظ جسمی هم آمادگی ازدواج داشته باشد، هنوز آمادگی لازم را برای قبول مسئولیت ندارد. به همین دلیل امیدوارم نمایندگان فعلی مجلس مقدمات را فراهم کنند تا ازدواج‌های غیرمنطقی و بی‌حساب و کتاب آمار طلاق را از چیزی که هست بالاتر نبرد.

فریده اولاد قباد در پایان گفت: درباره کارنامه مجلس دهم، همه را به بررسی دقیق لوایح و همچنین نظارت‌های انجام‌شده ارجاع می‌دهم تا بلکه در قضاوت‌شان هم اخلاق و هم انصاف را رعایت کنند.

خانی: کمیسیون تحقیق فردا اعتبارنامه تاجگردون را بررسی می‌کند

علی اصغر خانی با اشاره به فرصت دو هفته‌ای این کمیسیون برای بررسی اعتبارنامه منتخب گچساران اظهار کرد: در پی ارجاع پرونده آقای تاجگردون منتخب گچساران به کمیسیون تحقیق در جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۱ خرداد، اولین جلسه این کمیسیون فردا بعدازظهر با حضور همه اعضا که از نمایندگان مجلس هستند برگزار خواهد شد تا جمع بندی و زمان بندی لازم برای بررسی این اعتبارنامه ارجاعی صورت گیرد.

وی افزود: کمیسیون تحقیق در جلسات آتی خود هم به معترضان به اعتبارنامه آقای تاجگردون و هم به خود ایشان فرصت خواهد داد ضمن حضور در جلسه، مدارک و مستندات را به ما ارائه کنند. ما هم در کمیسیون تحقیق فارغ از حاشیه و بحث سیاسی به صورت کارشناسی و دقیق اسناد و مدارک را بررسی خواهیم کرد. ما به دو طرف وقت کافی خواهیم داد تا دفاعیات خود را مطرح و مستندات خود را ارائه کنند و با توجه به اینکه کارشناسان حقوقی خبره و قوی و مسلط به قوانین در کمیسیون داریم شبهه‌ای در این زمینه وجود ندارد. کمیسیون تحقیق در جریان بررسی اعتبارنامه ارجاعی کار کارشناسی خود را انجام خواهد داد تا گزارش نهایی یک گزارش واقعی و مستند باشد. به هر حال نمایندگان نسبت به گزارش کمیسیون تحقیق حساس هستند و کار کارشناسی صورت گرفته در این کمیسیون می‌تواند در رأی نهایی مجلس تأثیرگذار باشد.

رئیس کمیسیون تحقیق با بیان اینکه کمیسیون تحقیق از زمان ارجاع اعتبارنامه ۱۵ روز مهلت دارد، گفت: ما سعی می‌کنیم تا پیش از پایان مهلت تعیین شده این پرونده را جمع بندی و به صحن مجلس ارائه کنیم، مگر اینکه مورد خاصی وجود داشته باشد که در این صورت باید برای تمدید مهلت اجازه بگیریم، اما بعید می‌دانم نیاز به تمدید آن باشد.

به گفته خانی پس از ارائه گزارش کمیسیون تحقیق به صحن علنی مجلس، نهایتاً اعتبارنامه منتخب گچساران به رأی مجلس گذاشته خواهد شد و مجلس در این باره نظر خود را اعلام خواهد کرد.

بررسی وضعیت مجلس یازدهم در جلسه شورای مرکزی حزب اراده ملت

پیام فیض با اشاره به اولین جلسه شورای مرکزی حزب اراده ملت گفت: در ابتدای این جلسه اعضای شورای مرکزی با توجه به سال جهش تولید خواستار آن شدند تا دولت مانع از فشار نهادها به‌ویژه بر بانک‌ها و تولیدکنندگان شود و چرخ تولید کشور نیز با کمک هر سه قوه تقویت شود. همچنین کنترل نرخ برخی اقلام استراتژیک مانند خودرو و مسکن و لوازم خانگی که نبض بازار را ملتهب می‌کند از اولویت‌های اصلی دولت در حوزه اقتصاد ارزیابی شد. در این جلسه اعضا با انتقاد از وزارت مسکن و شهرسازی به علت افزایش نرخ خرید و اجاره‌بها، اجرای هرچه زودتر قانون مالیات بر خانه‌های خالی و تکمیل مسکن مهر را مورد تاکید قرار دادند. همچنین اعضا با تشکر از کادر پزشکی و درمانی کشور خواستار آن شدند که با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، اقلام بهداشتی با قیمت کمتری در جامعه توزیع شود.

مسئول روابط عمومی حزب اراده ملت با بیان اینکه اعضای شورای مرکزی درباره عملکرد قوه قضائیه و مبارزه با فساد ضمن استقبال از برخورد با دانه‌درشت‌ها تاکید کردند از افشا کنندگان فساد حمایت شود، ادامه داد: حزب اراده ملت ایران با تشکر از وزارت کار و امور اجتماعی برای توجه به مطالبات کارگری و افزایش حق مسکن آنان توجه بیشتر به معیشت این قشر را خواستار شد. همچنین در این جلسه اعضای شورای مرکزی درباره آغاز به کار مجلس یازدهم از نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی درخواست کردند همانطور که در شعارهای خود مطرح کردند، گام‌های جدی و عملی برای معیشت قشر متوسط به پایین و تحقق عدالت در جامعه بردارند.

کد خبر 428546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.