معرفی برگزیدگان پویش «با کتاب در خانه»

هیئت داوران پویش «با کتاب در خانه» ویژه آخرین نوروز قرن ۶۰ نفر را به عنوان برگزیده این پویش مردمی معرفی کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پویش «با کتاب در خانه» بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها در سراسر شروع به کار کرد. در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر ایران، در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند به معرفی کتابی می‌پرداختند که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند.

هدف از این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها، بهره بردن از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج اجتماعی کتاب‌خوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان و نوجوانان به گفت‌وگو پیرامون کتاب‌های مطالعه شده بود. این پوشش همچنین به دنبال گسترش بهداشت در فضاهای فردی و اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت بود.

این پویش تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ برای کودکان و نوجوانان ایران و به درخواست آنان تمدید شد.

در پویش سراسری کتاب در خانه ۱۰۳۸ اثر از ٢٣ استان کشور توسط کودکان و نوجوانان تهیه و تدوین و به دبیرخانه مرکزی ارسال شد که از این میان استان‌های مازندران با ۲۶۹ اثر، گلستان با ۱۴۷ اثر، بوشهر با ۹۰ اثر، هرمزگان با ۸۱ و اصفهان با ۸۲ اثر بیشترین مشارکت را در این پویش داشتند.

هیئت داوران این برنامه پس از چند مرحله داوری و بازبینی تمام آثار رسیده به دبیرخانه این برنامه بر اساس شاخص‌هایی همچون خلاقیت و نوآوری در آثار معرفی شده، استفاده از کتاب مناسب و متناسب با رده سنی، حفظ زمان بندی، گسترش و ترویج کتابخوانی در مرحله نیمه نهایی ۲۰۰ اثر و در مرحله نهایی با توجه به کمیت و کیفیت خوب آثار ارسالی و برای تشویق بیشتر کودکان و نوجوانان برای مطالعه بیشتر و استفاده حداکثری از فضای مجازی برای خواندن ۶۰ نفر را به عنوان برگزیده در سه رده سنی پیش از دبستان، دبستان و متوسطه انتخاب و اعلام کرد.

بیشتر مشارکت کنندگان در مقطع تحصیلی دبستان بودند.

هیئت داوران برنامه پویش با کتاب در خانه ویژه آخرین نوروز قرن جعفر توزنده جانی، عزت الله الوندی، مریم اسلامیان، مهدی حشمتی، سجاد جمشیدیان، کیمیا امینی بودند.

کد خبر 428541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.