تشریح جزئیات بازگشایی سینماها از ابتدای تیرماه

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی، گفت: قرار است سینماها از اول تیرماه با ۵۰ درصد ظرفیت و براساس ضوابطی که ستاد ملی کرونا تاییدکرده بازگشایی شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، مسعود نجفی درباره بازگشایی سینماها، گفت: عمده قوانین برای بازگشایی سینماها درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که نحوه سانس‌بندی، نحوه ورود و خروج در ۱۵ بند تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه کسانی که اعضای خانواده هستند در کنار هم می‌نشینند و سایر افراد با فاصله زمانی که می‌خواهند بلیط خریداری می‌کنند، افزود: فاصله سانس‌ها بیشتر شده تا ضد عفونی کردن سالن‌ها درست انجام شود و همه با خیال راحت به سینماها بیایند.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی، ادامه داد: از اول تیرماه ۷ فیلم اکران می‌شود؛ ۵ فیلم که از اسفند اکرانشان متوقف شد و فقط ۲ فیلم جدید روی پرده خواهد رفت که به زودی نامشان اعلام خواهد شد.

نجفی گفت: در مورد محرومیت ۶ ماهه فیلم‌ها در صورت انصراف از اکران، آئین نامه به صراحت گفته که اگر فیلمی قرارداد منعقد کند و بعد از قرارداد بگوید اکران نمی‌کنیم محرومیت ۶ ماهه دارد.

وی خاطرنشان کرد: اکران آنلاین ادامه می‌یابد به‌خصوص که ۴۰ فیلم در صف اکران آنلاین هستند وبه نظر می‌رسد اکران آنلاین همزمان با اکران سراسری باقدرت به کار خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 428521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.