مدیریت بوستان‌های تهران باید تخصصی شود

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: یا باید در چارت سازمانی مناطق، مدیریت بوستان‌های جنگلی ایجاد شود و یا باید مدیریت بوستان‌های جنگلی به سازمان بوستان‌ها سپرده شود.

به گزارش ایمنا، زهرا صدراعظم نوری، امروز در حاشیه بازدید از بوستان یاس با بیان اینکه بوستان‌های جنگلی یکی از ظرفیت‌های تهران است، اظهار کرد: خوشبختانه در شمال، شرق و غرب تهران بوستان‌های جنگلی وجود دارد که طی فرآیندی این بوستان‌ها بهسازی شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این بازدید در راستای بررسی وضعیت ایمنی بوستان‌های جنگلی و میزان آمادگی در مقابل حوادث طبیعی و غیر طبیعی انجام شده، افزود: با اینکه در برخی بوستان‌ها شاهد رخداد حریق بودیم اما در یاس فاطمی تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع حریق نداشتیم هرچند که در داخل بوستان یاس فاطمی یک ایستگاه آتش نشانی واقع شده که از این رو حوادث در این بوستان زودتر مدیریت می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: البته مدیریت بخشی از این بوستان، در اختیار سازمان بوستان‌ها است که به خوبی رسیدگی کرده و علف‌های هرز نیز به سرعت پاکسازی می‌شود.

وی با اشاره به مدیریت خوب بوستان یاس توسط سازمان بوستان‌ها گفت: این مسئله سبب شده که به مسئله تمرکز مدیریت بوستان‌های جنگلی فکر کنیم.

نوری با بیان اینکه سازمان بوستان‌ها به دلیل داشتن امکانات به صورت تخصصی به مسئله بوستان‌های جنگلی رسیدگی می‌کند اما مناطق چندین وظیفه دارند که یکی از آنها نگهداری بوستان‌های جنگلی است گفت: بر همین اساس یا باید در چارت سازمانی مناطق، مدیریت بوستان‌های جنگلی ایجاد شود و یا باید مدیریت بوستان‌های جنگلی به سازمان بوستان‌ها سپرده شود.

وی بر لزوم تعریف کارکردهای جدید برای بوستان‌ها تأکید کرد و افزود: در این روزها عمده تفریحات مردم، پاساژگردی و رستوران گردی است در حالی که می‌توان با تعریف کارکردهای جدید در بوستان‌های جنگلی شرایطی را فراهم کرد که مردم و طبیعت دوستان چند روزی در این بوستان‌ها اطراق کنند.

همچنین سیدآرش حسینی میلانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: بوستان یاس فاطمی به عنوان بخشی از ستون فقرات کمربند سبز شرق تهران نقش بسیار کلیدی دارد، به ویژه آنکه در سال‌های اخیر سعی شد فضای سبز حریم شهر در قسمت شرقی با عنایات رهبری در خصوص واگذاری اراضی نظامی تکمیل شود.

وی ادامه داد: بوستان یاس فاطمی مجموعه‌ای است که خیال شهر را از توسعه قسمت شمال شرق تهران راحت می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: از ابتدای امسال سازمان بوستان‌ها پیگیر بحث کنترل آتش بوده است. البته اجازه دادند تا علف‌ها رشد کامل کند و بعد علف‌روبی را شروع کنند زیرا رشد گونه‌های بومی به نفع تنوع زیستی شهر بوده و علف‌روبی در بخش‌هایی از پارک انجام شده و در باقی قسمت‌ها در حال انجام است.

حسینی میلانی افزود: البته آتش‌نشانی در این منطقه مستقر است و حدود ۲۰ گشت موتوری آتش نشان در پارک وجود دارند و مقابله سریع با حریق را برعهده دارند.

کد خبر 428512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.