پاویون آرزوها؛ نماد حفاظت از محیط زیست

پاویون شگفت‌انگیزی در فستیوال پاییزی هنگ کنگ احداث شد تا مسائل زیست‌محیطی و بازیافت را در ذهن مردم تداعی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر ساله در اواسط فصل پاییز فستیوالی هنری در هنگ کنگ برگزار می‌شود که در آن هنرمندان آثار خود را با مفاهیم مختلف در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. در سال گذشته، سایبانی بی‌نظیر در میان سایر آثار هنری خودنمایی و البته طراحی فوق‌العاده آن مسائل زیست‌محیطی را در ذهن بازدیدکنندگان یادآوری می‌کرد.

سایبان فوق که "پاویون آرزوها" نام گرفت، با استفاده از پنج هزار آجر ساخته شده از مواد پلی اتیلنی بازیافتی با تراکم بالا ایجاد شد. هنرمندان این پاویون شگفت‌انگیز را به شکل یک فانوس درخشان طراحی و آجرهای پلاستیکی آن را در هفت طرح مختلف رنگ‌آمیزی کردند. رنگ‌های هم‌خانواده پاویون آرزوها یک شعله آتش را به تصویر می‌کشید و اثرات صوتی، چراغ‌های ال ای دی و موسیقی جذابیت آن را در شب‌هنگام دوچندان می‌کرد.

پاویون آرزوها که به درخواست دولت هنگ کنگ در زمین فوتبال پارک ویکتوریا در معرض دید همگان قرار گرفت، پس از نمایش عمومی تمام اجزا تشکیل دهنده‌اش برای انجام پروژه‌های بعدی جمع‌آوری شد. طراحان اهل هنگ کنگ این اثر هنری شگفت‌انگیز را به عنوان نمونه کامل یکی از آثار هنری خود در گذشته، که آن نیز مسائل زیست محیطی را در بر می‌گرفت، به تصویر کشیدند.

پاویون آرزوها به شکل فانوس، در محوری دایره‌ای به قطر ۱۸ متر و ارتفاع ۶ متر ساخته شد و هنرمندان در احداث آن از هیچ پایه و ستونی استفاده نکردند. این پاویون فانوس مانند علاوه بر نمایش مسائل زیست محیطی، دو سنت عمده مردم هنگ کنگ را نیز به تصویر می‌کشد؛ مردم هنگ کنگ در ایام خاصی از فصل پاییز آرزوهایی را روی کاغذ می‌نویسند، آن را در فانوس‌هایی قرار می‌دهند و شب‌هنگام در آسمان رها می‌کنند. از سوی دیگر، مردم سازه‌هایی مرتفع احداث می‌کنند و سپس آن را آتش می‌زنند که به اعتقاد خود این کار برایشان سرنوشت خوب را رقم می‌زند.

البته هنرمندان هنگ کنگی پاویون آرزوهای خود را دوستدار محیط زیست و متفاوت با این آئین طراحی کردند. آن‌ها به جای سوزاندن اثر هنری خود و انتشار گاز کربن در هوا، از لامپ‌های ال ای دی برای روشن کردن آن بهره گرفتند تا ظاهری سوزان به آن ببخشند.

کد خبر 428505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.