نیاز صنایع دستی به ایجاد شرکت‌های بزرگ صادراتی

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: به منظور تنظیم روند صادرات صنایع دستی نیاز به تشکیل شرکت‌های بزرگ صادرات توسط فعالان صنایع دستی داریم، تا با ایجاد نگاهی نوین در تولید و ایجاد اعتماد در راستای ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب مشتری را تشویق به خرید محصولات کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان، جعفر جعفر صالحی امروز _شنبه ۲۴ خردادماه_ در نشست "پژوهش و بازاریابی در حوزه صادرات صنایع دستی" گفت: در دنیای امروزی که رقابت، محور اصلی عرضه کالا و محصولات مختلف است، نقش بازاریابی در جذب بازار، بیش از هر زمان دیگر محسوس است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: در صادرات صنایع دستی به دنبال دست‌یابی به عنصر تداوم هستیم، لذا نمی‌توان به یک بار انجام صادرات، بازار را ترک کرد، زیرا معتقدیم یکی از مهم‌ترین اصول بازاریابی در دنیای امروز عنصر تداوم صادرات از طریق امر بازار داری و به ویژه مشتری مداری است.

جعفر صالحی تاکید کرد: در حال حاضر به منظور تنظیم روند صادرات صنایع دستی، نیاز به تشکیل شرکت‌های بزرگ صادرات توسط فعالان صنایع دستی داریم، تا آنها با ایجاد نگاهی نوین در تولید صنایع دستی از یک سو و ایجاد اعتماد در راستای ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب و حتی ارائه شناسنامه مشخص محصولات صنایع دستی همراه با نام هنرمند، مشتری را با اعتماد کامل تشویق به خرید محصولات صنایع دستی کنند.

در ادامه این نشست علیرضا سالاریان گفت: امروزه در جهان تعامل میان تولید کننده و مصرف کننده حرف اول را در فروش محصولات مختلف خواهد داشت. با توجه به اینکه صنایع دستی جز معدود صنایعی است که به طور کامل در داخل تولید می‌شود و کاملاً بومی است، لذا در خصوص نحوه عرضه آن در بازارهای جهانی می‌بایست با استفاده از استانداردهای بین‌المللی و با ایجاد برند سازی مناسب اقدام کرد.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان خاطر نشان کرد: در راستای عرضه مناسب صنایع دستی ایرانی در جهان متکثر امروزی چند نکته مهم را باید تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات صنایع دستی در نظر داشته باشند که از آن جمله می‌توان به لزوم تخصصی کردن معرفی محصولات صنایع دستی متناسب با استانداردهای بین‌المللی در شبکه‌های مجازی اشاره کرد، همچنین لزوم بسته بندی مناسب محصولات صنایع دستی و عرضه آن با بسته بندی‌های مناسب و مطابق با سلایق مشتری از دیگر الزامات بازاریابی در حوزه صنایع دستی است.

وی تاکید کرد: لزوم برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنایع دستی و الزام حضور کارشناسان تخصصی در کنار مدیران از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود، زیرا در بسیاری از موارد دیده شده که مدیران بخش‌های مختلف در نمایشگاه‌ها شخصاً شرکت نموده و اکثر آنها به دلیل مشغله کاری قادر به بازاریابی مناسب همزمان و حتی پس از برگزاری نمایشگاه نیستند.

سالاریان تصریح کرد: فعالان عرصه صادرات صنایع دستی باید با تشکیل شرکت‌های بزرگ صادرات و رعایت استانداردها، صادرات صنایع دستی را از مجرای مشخصی به جهان ارائه کنند.

کد خبر 428503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.