دومین آزمایشگاه سطح ۳ ایمنی زیستی کشور آماده تحویل شد

معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیرعامل گفت: دومین آزمایشگاه سیار سطح ۳ ایمنی زیستی سیار کشور که با حمایت و همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور، موسسه سرم‌سازی رازی و با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی تولید شده است، آماده تحویل شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان پدافند غیر عامل، نمایشگاه جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا با حضور ۱۵۰ شرکت فناورانه و دانش‌بنیان با هدف توسعه بازارهای صادراتی امروز با حضور سردار عبدالله جلالی معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور گشایش یافت.

سرتیپ دوم عبدالله جلالی معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه افتتاحیه و بازدید از نمایشگاه گفت: مطابق بند ۱۰ سیاست‌های کلی نظام در امور پدافند غیرعامل ابلاغی مقام معظم رهبری، حمایت لازم از توسعه فناوری و صنایع مرتبط مورد نیاز کشور در پدافند غیرعامل با تأکید بر طراحی و تولید داخلی از جمله مأموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور می‌باشد و این سازمان نیز در سال‌های گذشته در تمامی بخش‌ها به ویژه پدافند زیستی تلاش کرده است تا این مهم را به منصه ظهور برساند.

وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه پدافند زیستی حمایت از صنایع راهبردی را در دستور کار قرار داده است، افزود: خوشبختانه توان علمی و عملی خوبی به ویژه در شرکت‌های دانش بنیان در این عرصه وجود دارد و ما با اتکای به توان داخلی می‌توانیم بخش عمده‌ای از نیازهای خود را مرتفع سازیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیرعامل یکی از مصادیق خوداتکایی در حوزه صنایع بومی پدافند غیرعامل را تولید نخستین آزمایشگاه با ایمنی سطح زیستی سه عنوان کرد و افزود: پس از آنکه نخستین آزمایشگاه سطح ۳ ایمنی زیستی کشور در پاییز سال ۱۳۹۸ به سفارش سازمان پدافند غیرعامل کشور تحویل انستیتو پاستور ایران شد به زودی دومین آزمایشگاه سطح ۳ ایمنی زیستی سیار کشور نیز در اختیار مؤسسه سرم سازی رازی قرار می‌گیرد.

جلالی در مورد اهمیت آزمایشگاه سطح ۳ ایمنی زیستی گفت: یکی از ضعف‌های کشور، با وجود سابقه و قدمت یک صد ساله تولید واکسن در ایران، فقدان آزمایشگاه‌های سطح ۳ ایمنی زیستی بود. این نوع آزمایشگاه‌ها، با توجه به کاربردهای مختلف، ارزشی بسیار مهم و حیاتی دارند.

وی با بیان اینکه نخستین نمونه این آزمایشگاه به سفارش سازمان پدافند غیر عامل کشور در آذرماه ۱۳۹۸ به انستیتو پاستور ایران تحویل داده شد و دومین آزمایشگاه نیز، در خردادماه ۱۳۹۹، به مؤسسه سرم سازی راضی تحویل داده می‌شود؛ توضیح داد: هردوی این آزمایشگاه‌ها توسط مسئولان آزمایشگاه مرجع سلامت کشور مورد بررسی قرار گرفته و تاییدیه دریافت کرده است.

کد خبر 428492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.