توجه ویژه شهرداری یزد به حوزه خانواده

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: توجه به خانواده و برنامه‌ریزی برای آن مهمترین راهکار برای توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

به گزارش ایمنا، عباس ملازینلی در نخستین جلسه کارگروه هم‌اندیشی و پژوهش خانواده اظهار کرد: توسعه اجتماعی و رفع چالش‌های موجود در حوزه خانواده مهمترین رسالت دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برای توسعه همه جانبه استان و کشور است.

وی با اشاره به نقش خانواده در توسعه فرهنگ عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد سعی دارد با تدوین برنامه‌های مناسب و همچنین جذب مشارکت افراد دانشگاهی و کارشناس در این حوزه رسالت اجتماعی خود را برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهروندان انجام دهد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود ناشی از توجه نداشتن به ظرفیت خانواده در شکل گیری شخصیت افراد است، گفت: کارگروه هم اندیشی و پژوهش در حوزه خانواده با مشارکت معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری یزد، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی و جمعی از اساتید دانشگاه یزد در این سازمان تشکیل شده است.

ملازینلی بررسی پژوهش‌های انجام شده در ارگان‌های مختلف نظیر آموزش و پرورش و بهزیستی را از جمله اقدامات در دستور کار دانست و عنوان کرد: به نظر می‌رسد تمرکز بر مسائل مختلف نظیر طلاق، تربیت فرزندان، ازدواج و جوانان در تسریع به هدف رسیدن نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: بررسی وضعیت موجود خانواده و تعیین راهکارهای لازم برای رفع چالش‌های مرتبط با جامعه هدف از جمله جدی‌ترین محور فعالیت این کارگروه در استان است.

کد خبر 428483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.