۱.۵ هکتار از مراتع منطقه حنا طعمه حریق شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اطفای حریق در یک و نیم هکتار از مراتع بخش تنگ مسی قلعه مختارخان منطقه حنا در شهرستان سمیرم خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یک و نیم هکتار از مراتع تنگ مسی قلعه مختارخان در منطقه حنا شهرستان سمیرم پیش از ظهر امروز دچار آتش سوزی شد.

وی افزود: آتش سوزی با اطلاع رسانی بهنگام و تلاش دو ساعته تیم‌های حفاظت منابع طبیعی و عوامل آموزش دیده محلی کنترل و اطفا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: نزدیک به یک میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی و مرتعی این استان به ویژه در مناطق غربی و جنوبی مستعد وقوع آتش سوزی است از این رو ایجاد دو پایگاه پیشگیری و کنترل حریق در این مناطق و همچنین استقرار دائمی بالگرد آبپاش در استان اصفهان ضروری است.

وی به راه اندازی ۷۰ پایگاه اطفای حریق محلی اشاره و اظهار کرد: این پایگاه‌ها متشکل از تیم‌های هشت نفره است و ۱۵ دستگاه خودرو برای اطفای بهنگام آتش در اختیار این پایگاه‌ها قرار گرفته است؛ همچنین ۲۰۰ نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی به طور سیار در عرصه‌ها برای جلوگیری از قطع درختان حضور خواهند داشت.

شیشه فروش یادآور شد: مردم به هنگام مشاهده وقوع آتش سوزی با شماره‌گیری ۱۵۰۴ ستاد فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و یا ۱۱۲ واحد امداد و نجات هلال احمر آن را گزارش کنند.

به گفته وی در هشت ماه نخست سال ۹۸ دو فقره حریق در ۲.۵ هکتار از جنگل‌های غرب و جنوب و ۶۰ مورد آتش سوزی در مراتع استان اصفهان از جمله در شهرستان‌های فریدونشهر، فریدن، بویین میاندشت، چادگان، سمیرم، گلپایگان، خوانسار، تیران و کرون، لنجان، نطنز و کاشان اتفاق افتاد.

استان اصفهان با وسعت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار دارای ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار عرصه مرتعی، یکصد هزار هکتار جنگل و سه میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار بیابان است.

کد خبر 428482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.