تدوین برنامه ۵ ساله تبریز برای اولین بار

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در هفت جلسه شورای شهر تمام مفاد برنامه پنج ساله شهرداری بررسی و تبریز برای اولین بار دارای چنین برنامه‌ای شد.

محمدباقر بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تصویب برنامه پنج ساله شهرداری تبریز، اظهار کرد: این برنامه با گذراندن مراحل کارشناسی و پس از برگزاری ۷۰ جلسه بررسی در شهرداری به شورای شهر ارسال شد.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های شورای شهر بیش از چهار ماه روی این برنامه بررسی‌های لازم را کرد و در ۵۰ جلسه کارشناسی کمیته‌های شورا نیز کلیات و جزئیات برنامه بررسی شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: پس از آنکه در هفت جلسه شورای شهر تمام مفاد برنامه بررسی شد، اعضای شورای شهر آن را تصویب کردند.

وی گفت: اولین‌بار است برنامه‌ای برای شهرداری تبریز تدوین می‌شود و تا ۱۴۰۲ و در قالب چشم‌انداز بلندمدت تا سال ۱۴۰۹ تدوین شده است.

تخلف در ساخت ساختمان مجاور مقبره‌الشعرا

بهشتی در خصوص روند اجرای پروژه مقبره‌الشعرا نیز اضافه کرد: ساماندهی مقبره‌الشعرا وظیفه میراث فرنگی بوده اما در دوره چهارم شورای شهر، شهرداری تبریز این وظیفه را برعهده گرفته است.

وی با بیان اینکه حفاری‌های پیرامون این مجموعه با مجوز میراث فرهنگی انجام می‌شود، ادامه داد: در حاشیه مقبره‌الشعرا ساختمان مرتفعی با تأیید میراث فرهنگی و صدور پروانه توسط شهرداری ساخته شده که میراث و شهرداری هردو تخلف کرده‌اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز افزود: در دوره حاضر شکایت در دیوان عالی نیز به جایی نرسید و حق به سازنده ساختمان داده شد و وی با هیچ مبلغی حاضر به فروش یا تخریب ملک خود نیست.

ساختمان سازان رغبتی برای سرمایه گذاری ندارند

وی به شرایط سخت شهرداری تبریز در اثر رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: به عقیده من در اقتصاد کشور رشد منفی ۲۰ درصد را بر اثر کرونا تجربه خواهیم کرد؛ پژوهش‌ها نشان داده کرونا بالای ۱۰ هزار میلیارد دلار تأثیر منفی در اقتصاد دنیا گذاشته و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای اقتصاد ایران تبعات دارد.

بهشتی اظهار کرد: از این شرایط شهرداری نیز متاثر می‌شود و وقتی ساختمان‌ساز اقدامی برای اخذ پروانه نکند، شهرداری نیز در تأمین اعتبارات خود دچار مشکل می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی ساختمان‌ساز اقدام به اخذ پروانه می‌کند که ساختمان او به فروش برسد، ساختمان کالای صادراتی نیست و اکنون با رکود در این حوزه مواجه هستیم و سرمایه گذاران بخش ساختمان رغبتی برای ورود به این عرصه ندارند بنابراین شهرداری تبریز مجبور است دوران سختی را پشت سرگذارد.

کد خبر 428462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.