قیمت طلا در دو سال آینده چگونه خواهد بود؟

با وجود سخت بودن پیش بینی وضعیت اقتصادی و بازار در بازه‌های بلند مدت می‌توان با توجه به برخی از داده‌ها پیش بینی کرد که در دوسال آینده در چه شرایطی قرار خواهیم داشت.

به گزارش ایمنا، با وضعیت سیاست‌های پولی شروع می‌کنیم. سیاست‌های پولی موجود حامی قیمت طلا تا حداقل دو سال آینده هستند. نرخ بهره نزدیک به صفر و تورم پیش‌بینی شده به دلیل شرایط اقتصادی موجود می‌تواند باعث شود تا دو سال آینده قیمت طلا همچنان رونی صعودی داشته باشد.

طبق پیش بینی فدرال رزرو بحران اقتصادی موجود طولانی‌تر از پیش بینی‌ها خواهد بود و این موضوع از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

در آغاز هفته بانک گلدمن ساکس با اعلام دوباره موضع خوش بینانه‌اش نسبت به قیمت طلا گفت که قیمت طلا تا ۱۲ ماه آینده به ۱۸۰۰ دلار خواهد رسید و نرخ تورم نیز بالا رود این پیش بینی به دو هزار دلار می‌رسد.

فیلیپ نیومن مدیر شرکت مشاوره مستقر در لندن می‌گوید که طلا قطعاً ۱۸۰۰ دلاری خواهد شد. وی معتقد است که این رشد قیمت به شکل یک خط مستقیم نخواهد بود و با نوسان همراه است اما قطعاً اتفاق خواهد افتاد.

مؤلفه‌های موجود همگی نوید یک قیمت بین ۱۸۰۰ و دو هزار دلار را طی دو سال آینده برای طلا می‌دهند و اگر تغییرات وسیعی در اقتصاد جهانی رخ ندهد به احتمال بسیار زیادی این پیش بینی به واقعیت خواهد پیوست.

منبع: سایت طلا

کد خبر 428458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.