امکان بازدید گردشگران از برج ساعت انزلی فراهم شد

مسئول اداره فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرانزلی با بیان اینکه برج ساعت ۲۰۵ ساله این شهر میزبان گردشگران است، گفت: بازید از مناره به صورت محدود انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، حامد سمیعی، از آمادگی بنای تاریخی برج ساعت بندرانزلی برای میزبانی از گردشگران خبر داد و اظهار کرد: برج ساعت بندرانزلی در سال ۱۱۹۴ با کاربری فانوس دریایی ساخته شده و در سال ۱۳۰۷ تغییر کاربری داده و به برج ساعت مبدل شده است.

وی افزود: در آن زمان ساعت کوکی مکانیکی بر روی این برج نصب شده بود و بعد از انقلاب و در سال ۱۳۶۹، ساعت کوکی جای خود را به ساعت الکتریکی داد؛ البته از همان زمان تاکنون هیچ کاربری خاصی برای این اثر تاریخی تعریف نشده بود.

مسئول اداره فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرانزلی تصریح کرد: با پیگیری شهرداری و اعضای شورای شهر تعمیر تراس و رنگ آمیزی برج انجام شد و در عید فطر امسال بازدید عمومی از این بنای تاریخی کلید خورد.

سمیعی با تاکید بر اینکه برای بازدید عمومی از بنای تاریخی برج ساعت باید تمام ضوابط را رعایت کنیم، گفت: باید مراقب این اثر ارزشمند شهرمان باشیم، زیرا قدیمی ترین و کهن‌ترین اثر بر جای مانده از گذشته در انزلی با قدمت ۲۰۵ سال است.

وی خاطرنشان کرد: گردشگران در روزهای پنجشنبه به تعداد حداکثر ۳۰ نفر در قالب گروه‌های سه نفره بالای مناره رفته و به مدت ۱۰ دقیقه می‌توانند از منظر و نمای این بنا بهره ببرند.

مسئول اداره فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرانزلی با اشاره به انجام هماهنگی‌های اولیه با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان، اضافه کرد: تا زمانی که به قطعیت و اجماع نظر با میراث فرهنگی نرسیدیم بازید از مناره به صورت محدود انجام می‌شود.

سمیعی با اشاره به اینکه ثبت نام از علاقمندان به بازدید از برج ساعت به صورت سامانه پیامکی انجام می‌شود، تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۱۹۵ مشخصات خود را اعلام کنند و در نوبت بازدید قرار بگیرند.

منبع: ایسنا

کد خبر 428456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.