۲۵۵ معلم در نجف‌آباد بازنشسته شدند

رئیس اداره آموزش و پرورش نجف‌آباد گفت: تا ابتدای مهر ماه سال جاری ۲۵۵ معلم این شهرستان بازنشسته می‌شوند که در این شرایط با کمبود ۱۳۰۰ معلم در نجف‌آباد روبرو می‌شویم.

‌سیدرضا موسوی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به کاهش جمعیت معلمان نجف آباد با توجه به پایان دوره خدمت ۲۵۰ نفر از آنها اظهار کرد: ۱۳۰ نفر از این معلمان در مقطع ابتدایی بودند ضمن اینکه باید توجه داشت در مجموع بیش از ۶۰ درصد فرهنگیان شهرستان را شاغلان با سابقه بیشتر از ۲۲ سال تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به رشد دو هزار و ۴۰۰ نفری ثبت‌نام‌های دانش‌آموزان شهرستان نسبت به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال تحصیلی جاری افزود: امسال نیز تخمین زده می‌شود حداقلیک هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز جدید وارد چرخه آموزش شهرستان شوند که این تعداد یعنی حداقل به ۴۰۰ معلم جدید و بیش از ۵۰ کلاس نوساز نیاز داریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش نجف‌آباد با بیان اینکه ۲۶۰ مدرسه در نجف آباد وجود دارد، ادامه داد: این شهرستان هشت هزار نفر شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش دارد.

وی اضافه کرد: به دلیل کمبود معلم، در حال حاضر با ۳۲۰ نفر به صورت خرید خدمت، ۲۵۵ نفر از معلمان بازنشسته و بیش از ۴۰۰ نفر در قالب حق‌التدریس همکاری داریم.

موسوی‌زاده رشد جمعیت دانش‌آموزی شهرستان را معادل کل دانش‌آموزان برخی شهرستان‌های استان دانست و اعلام کرد: یکی از جدی‌ترین کارهای در دستور کار این مجموعه، حرکت و تلاش در مسیر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در شش محور اصلی با مشارکت حداقل هفت هزار کارشناس علوم‌تربیتی در یک ساختار بزرگ و چند لایه تدوین شده و اجرای کامل آن بدون این‌که وابسته به شخص خاصی باشد، سال‌ها زمان خواهد برد.

کد خبر 428441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی طاهری FI ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    2 0
    من رشته ام معماری هستش فقط لیسانس هستم اگه برا معلمی میخاین در خدمتیم
  • امین US ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 0
    خیلی از ارگانها وقتی یک نفر بازنشست میشه فرزندش‌رو جایگزین خودش میکنه ، اینطوری هست ک ارگان انحصاری میشه و دیگران جذب نمیشن ، فقط آموزش و پرورش هست ک نسبت به فرزندان فرهنگیان بازنشسته بی گانه هست ، البته رابطه و رانت بی تأثیر نیست ...