نیوکاسل تهدید بسیار بزرگی برای بارسا و رئال مادرید است/ سانچو عاشق منچستر یونایتد است

"سرخیو کوئیرانته" خبرنگار مشهور اسپانیایی از قدرت مالی نیوکاسل ابراز نگرانی کرد و این تیم را خطر بزرگی برای کهشکشانی‌ها و آبی و اناری‌ها دانست

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها شرایط در بارسلونا کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد، از طرفی انتقادها راجع به نحوه مدیریت بارتومئو رئیس باشگاه زیاد است و از طرفی دیگر هم سرنوشت کوتینیو بازیکن قرضی بارسا که در بایرن مونیخ است، مشخص نیست.

به همین دلیل خبرنگار ایمنا در یک ارتباط و گفتگوی اینترنتی با "سرخیو کوئیرانته" خبرنگار اسپانیایی که در اکثر رسانه‌های مکتوب و برنامه‌های مختلف تلویزیون این کشور مثل برنامه "گُل" و "ال چیرینگیتو" فعال است گفت و گویی انجام داده که در می‌خوانید:

سرخیو اول راجع به وضعیت کوتینیو صحبت کن به نظرت سرنوشت او چه می‌شود؟

ببین همانطور که خودت گفتی، قرارداد او با بایرن تمام شده است. ولی احتمالاً آن‌ها قراداد کوتی را برای چند ماه باقی مانده تا پایان این فصل فوتبال اروپا تمدید کنند. رومنیگه رئیس باشگاه بایرن مونیخ دنبال این است که ببیند اگر بازیکن برزیلی به شرایط آرمانی برگشت او را با مبلغی کمتر از ۱۲۰ میلیون یورو بند فسخش به خدمت بگیرد. البته مسئله مهم الان این است که کوتینیو مصدوم است. باید دید که آیا او می‌تواند سریع بهبود پیدا کند یا خیر. چون اگر این اتفاق رخ ندهد قضیه او و بایرن منتفی می‌شود و باید دید ریکاوری‌اش چطور پیش می‌رود. از طرف دیگر هم کیکه ستین سرمربی بارسا به کوتینیو علاقه خاصی دارد و باهاش صحبت کرده و باید دید صحبت‌ها چطور بوده است. اگر برزیلی بخواهد تصمیم بگیرد فکر می‌کنم بارسا را انتخاب می‌کند چون شاید او به نظر خودش توی آلمان تجربه خوبی نداشت و با توجه به علاقه کیکه ستین، او دوباره به بارسا برگردد.

یکسری خبر هم راجع به معاوضه سمدو با کانسلو شنیده می‌شود، قضیه چیست؟

به نظرم سمدو در بارسا می‌ماند و هیچ جا نخواهد رفت. این مسئله بیشتر بخاطر بازی رسانه‌هاست که قیمت بازیکنان را بالاتر ببرند، شاید از طرفی هم برای تمدید قرارداد مجدد سمدو کمک کند. لزومی ندارد این انتقال صورت بگیرد، اما اگر هم قرار باشد این اتفاق رخ بدهد، بیشتر دنبال این هستند تا سمدو را جز قرارداد پیانیج قرار دهند. یا مثلاً آرتور ملو را بفرستند آن طرف تا پیانیج به نیوکمپ بیاید. وگرنه بارسلونا خیلی راغب به رد کردن سمدو نیست، مگر اینکه در همان معامله پیانیچ باشد. بعید است که منچستر سیتی بخواهد کانسلو را این وسط وارد این نقل‌وانتقال کند.

چرا بارسا دنبال به خدمت گرفتن وینگر نمی‌رود، به نظر آنها به یک وینگر چپ مثل سانچو احتیاج دارند، اینطور نیست؟

بارسا به وینگر احتیاج ندارد، آن‌ها دمبله را دارند که البته الان مصدوم است، ولی وقتی برگردد می‌تواند کمک کننده باشد. خرید سانچو برای بارسا معقول نیست. یک بار از دورتموند بازیکن خریدند، (دمبله) که جواب نداده است. اگر دوباره بخواهند یک هزینه هنگفت برای سانچو هم بکنند، منطقی نیست و خیلی سخت است که مسئولان بارسا بخواهند چنین ریسکی بکنند. از طرفی دیگر، سانچو خودش انگلیسی است، دوست دارد در لیگ این کشور و منچستر یونایتد بازی کند. شاید تمایل او به بازی در اسپانیا بالا نباشد و با توجه به شرایط فعلی، انتقال سانچو به اسپانیا و بارسلونا بسیار سخت و می‌توانم بگویم بعید است.

به نظرت دادن آرتور ۲۳ ساله و گرفتن پیانیچ ۳۰ ساله کار درستی است که بارسا می‌خواهد انجام بدهد؟

آرتور بهترین کیفیت خودش را تا الان ارائه نداده است و به همین دلیل بارسا برای رفع مشکل بازی‌سازی خودش به سراغ بهترین گزینه حال حاضر (پیانیچ) رفته است و آنها فکر می‌کنند با وجود این بازیکن بوسنیایی می‌توانند مشکل میانه میدان خود را حل و فصل کنند.

حتماً میدانی که بن سلمان با ثروت ۲۶۰ میلیارد پوند قصد خرید نیوکاسل انگلیس را دارد، در این مورد نظرت چیست؟

خرید نیوکاسل توسط بن سلمان می‌تواند یک انقلاب بزرگ در فوتبال باشد، بخاطر اینکه آنها سرمایه بسیار هنگفتی در اختیار دارند و بعد از یکی و دو سال که بتوانند به لیگ قهرمانان اروپا بروند و شرایط خودشان را پیدا بکنند، هر بازیکنی با پول زیاد قطعاً به این تیم خواهد رفت و آنها می‌توانند هر کسی را که بخواهند جذب کنند. مثل شرایطی که منچسترسیتی امروز دارد. اول کار کسی مایل نبود به این تیم نقل مکان کند، چون جایگاه خاصی نداشت، ولی بلافاصله وقتی که این تیم وارد لیگ قهرمانان اروپا شد، الان مدعی است که هر بازیکنی در دنیا را جذب کند. با توجه به سرمایه‌ای که در اختیار نیوکاسل قرار دارد، آنها می‌توانند یک انقلاب بزرگ در فوتبال ایجاد کنند، این قضیه می‌تواند برای بارسا و رئال مادرید خطرناک باشد، چون این دو تیم از لحاظ مالی در شرایط خاصی قرار دارند و اگر باشگاهی مثل نیوکاسل بخواهد این‌چنین متمول باشد و خرج کند، شاید رقیب خطرناکی برای غول‌های اسپانیایی باشد.

گفت و گو از: علی سرفراز و سجاد اسدی _ خبرنگاران سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 428437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.