تاکسی‌های یورو ۴ از امروز شماره‌گذاری می‌شود

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: تاکسی‌های با استاندارد یورو ۴ از امروز(شنبه) شماره‌گذاری و به رانندگان تاکسی که از قبل ثبت‌نام و فرآیند نوسازی را انجام داده بودند، تحویل داده می‌شود.

به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی در این باره اظهار کرد: یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی که از قبل در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی ثبت نام کرده بودند در نمایندگی و پارکینگ‌ها به دلیل اینکه از نیمه دوم سال گذشته تا کنون هیچ خودور تاکسی شماره گذاری نشده بود معطل و دپو شده بودند و برای حل مشکل تاکسیرانان سازمان محیط زیست با شماره گذاری دو هزار و ۲۰۰ خودرو تولید شده موافقت کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ خودرو تاکسی تولید شده است و در نمایندگی‌ها یک هزار خودرو ثبت نام کرده اند که منتظر شماره گذاری بودند و بر این اساس این افراد می‌تواند از امروز که شماره گذاری آن‌ها آغاز شده است خودروهای خود را تحویل بگیرند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تاکید کرد: در ادامه فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی مابقی این خودروها (دو هزار و ۲۰۰ خودرو) تاکسی نیز شماره گذاری خواهد شد.

وی افزود: علت دپوی تاکسی‌ها این است که از نیمه دوم سال گذشته تا کنون یعنی از زمانی که فرآیند شماره گذاری در سال ۹۹ توسط سازمان محیط زیست بر اساس الزامات سطح آلایندگی اعلام شده بود، شماره گذاری ها متوقف شد به همین دلیل جلوی شماره گذاری خودروهای تاکسی که در طرح نوسازی ثبت نام کره بودند، گرفته شد در صورتی که خودروها توسط خودروساز هم تحویل داده شده بود و هیچ خودرو تاکسی با شماره سال ۹۹ شماره نشد و این خودروها دپو شدند.

ضامنی ادامه داد: فرآیند نوسازی تاکسی‌ها به این صورت است که ابتدا رانندگان تاکسی که شرایط دریافت خودرو نو را دارند، ثبت نام می‌کنند و تشکیل پرونده می‌دهند و پس از تحویل وجه، خودروساز بسته به ثبت نام، ادامه روند تحویل خودرو را انجام می‌دهد، همه خودروها دپو شده این روند و فرآیند را انجام دادند اما به دلیل عدم مجوز محیط زیست در سال ۹۹ هیچ تاکسی شماره گذاری نشد.

امیدواریم خودرو ساز بتواند استاندارد یورو ۵ را تولید کند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهار امیدواری کرد: خودروساز بتواند خودرو را بر اساس استاندارد یورو ۵ تولید کند یا در غیر این صورت سازمان محیط زیست در ادامه فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی با استاندارد یورو ۴ با شماره گذاری بیش از دو هزار و ۲۰۰ خودرو موافقت کند چراکه فعالیت خودروهای تاکسی با استاندارد یورو ۴ خیلی بهتر از فعالیت تاکسی‌ها با استانداردها و تاکسی‌های فرسوده است که موجبات آلودگی بیشتر هوا را فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال با خودروساز تفاهم نامه داشتیم که ۴۰ هزار خودرو را در اختیار ما برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی قرار دهد، اما با وجود این مشکلات امیدواریم که ۲۰ تا ۳۰ هزار برای امسال را بتوانیم، محقق کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 428430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    محیط زیست و انتظامی باید از قبل خودرو سازها رو مجبور به یورو خودروها کنند چونکه خودرو ساز تمامی پول خودرو رو نقد گرفته و ما رانندگان تاکسی این وسط ضرر کرده ایم و ۴ ماه بیکار شده ایم چون خودروی فرسوده ما توانایی کار نداره و هیچکس جوابگوی این ضرر نیست هیچکی جواب درستو حسابی به ما نمیده
  • مکرم احمدپور IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 0
    ماراننده تاکسی ها بدبخت شدیم ۵ما کارنمیتونیم بکیم به گدایی افتادیم پیش زن و بچه مون شرمنده شده ایم هرچی داشتیم اسفند ماه ریختیم به حساب ایران خودروگوشواره بچه ام افروختم توروخدا به دادماراننده تاکسی ها برسید ثواب داره التماس میکنم
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 0
    سلام بلاخره ماشین هاکی وچندماه دیگرمیدهیداگرهم نیست یکباره بگویدنیست ماکه بدبخت شدیم پنج ماه بیکاریم خداذلیل کنه