انتقال دانش فنی احداث خطوط پردازش پسماند اصفهان به یزد

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: نشست مشترک میان سرپرست، معاونان و کارشناسان این سازمان با مدیرعامل و کارشناسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد و جمعی از اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار شد.

محمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری نشست مشترک میان سرپرست، معاونان و کارشناسان این سازمان با مدیرعامل و کارشناسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد و جمعی از اعضای شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست برقراری تعاملات علمی و تجربی میان سازمان‌های مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و یزد در مورد اقدامات صورت گرفته در کارخانه پردازش پسماند و تولید کود آلی و انتقال دانش و تجربیات در این زمینه بود.

وی با بیان اینکه جلساتی با همین موضوع در سال‌های ۹۵ و ۹۸ برگزار شده است، افزود: با توجه به بازدیدهای کارشناسی و عملکرد مثبت سازمان مدیریت پسماند در بحث پردازش پسماند و تولید کود کمپوست، مجموعه مدیریت شهری یزد تمایل دارد کارخانه پردازش پسماند خود را با استفاده از توانمندی مدیریت شهری اصفهان در زمینه احداث و اداره کارخانه مشابه، طراحی و راه‌اندازی کنند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا پس از بازدیدهای دقیق و کامل از کارخانه، سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان آمادگی خود را جهت انتقال دانش فنی و توان طراحی به مجموعه مدیریت شهری یزد اعلام کرده و مقرر شد تا پس از تصمیم گیری شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد در این مورد، نسبت به انعقاد قرارداد همکاری اقدام شود.

وی در خصوص جزئیات همکاری در این پروژه، گفت: در صورت انعقاد قرارداد روند همکاری شامل طراحی و نظارت بر اجرا، توسط نیروهای متخصص سازمان کلید می‌خورد و پیمانکاران پروژه احداث خطوط جدید در اصفهان در یزد نیز پروژه را اجرا خواهند کرد.

صادقی ادامه داد: کارخانه پردازش پسماند و تولید کود آلی شهرداری اصفهان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های پردازش پسماند است که هم اکنون با افزوده شدن دو خط جدید با ویژگی‌های پیشرفته در جداسازی بخش‌های مختلف پسماندها به عنوان یکی از الگوهای موفق در سطح کشور مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 428419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.