ساماندهی سیما و منظر شهر در محدوده تپه اشرف

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی سیما و منظر شهر در محدوده تپه اشرف و برون رفت از وضعیت نامطلوب فعلی در دستور کار مدیران شهری و میراث فرهنگی قرار گرفت.

رضا اخوان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روز گذشته در راستای ساماندهی و تعیین وضعیت تپه اشرف بر اساس درخواست مسئولان سازمان میراث فرهنگی و تیم کاوشگر محل، مدیران شهری از جمله شهردار اصفهان و معاونان، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولان سازمان میراث فرهنگی و «علیرضا جعفری‌زند» سرپرست هیئت باستان شناسی تپه اشرف از این محل بازدید کردند.

وی افزود: در این بازدید که حدود یک ساعت طول کشید، «علیرضا جعفری‌زند» سرپرست هیئت باستان‌شناسی تپه اشرف گزارشی از آثار کشف شده در این تپه تاریخی ارائه کرد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: همزمان با انجام حفاری در مسیر لوله گذاری شرکت آب و فاضلاب در مجاورت وضعیت فعلی تپه اشرف، تیم کاوشگر فعالیت خود را انجام داده و با نظارت این تیم، حفاری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این بازدید مباحث مختلفی مطرح شد و معتقدیم تاکنون شرایط تپه اشرف از نظر تاریخی و حساسیت‌هایی که این محل دارد و اهمیت رسیدگی و توجه ویژه به این تپه تاریخی تاکنون به این شکل برای مسئولان و مدیران شهری تبیین و تنویر نشده است.

اخوان با بیان اینکه روز گذشته شهردار اصفهان از کل سطح هفت هکتاری تپه اشرف و تپه جی بازدید کرد، افزود: در این بازدید میدانی مقرر شد برای ساماندهی و نجات‌بخشی وضعیت تپه اشرف که در حال حاضر درخور شهر اصفهان به لحاظ سیما و منظر شهری نیست برنامه ریزی شود و مجموعه سازمان میراث فرهنگی با حضور «جعفری زند» که از ابتدای کاوش‌های مجموعه تپه اشرف حضور داشته، گزارش کامل و مستند از وضعیت گذشته، تاریخچه و برنامه و پروپوزال پیش بینی شده قابل اجرا برای احیا و نجات بخشی تپه اشرف و خروج از این شرایط نامطلوب ارائه کند تا یک تفاهم نامه بین شهرداری و سازمان میراث فرهنگی تهیه و این موضوع فاز بندی شود.

وی گفت: بنا بر تاکید شهردار اصفهان ابتدا فعالیت در جداره اصلی تپه اشرف (در مجاورت خیابان مشتاق) به عنوان فاز نخست آغاز خواهد شد و به مرور زمان بر اساس شرایط محل و پیشرفت کار، فازهای بعدی انجام می‌شود.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه در راستای توجه به پهنه تاریخی و محور گردشگری شرق اصفهان، تپه اشرف به عنوان یکی از آثار و ابنیه تاریخی در راستای برنامه‌های اصفهان ۲۰۲۰ مورد توجه است، تصریح کرد: محور گردشگری مورد نظر منطقه چهار در محدوده تپه اشرف تا پل شهرستان پیش بینی شده و این احیا و ساماندهی در این راستا انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر کاوش‌ها و اقدامات پیش بینی شده با همکاری سازمان میراث فرهنگی و کاوشگر انجام شود، محل مورد نظر به عنوان یک سایت موزه احداث و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 428417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.