آتش‌نشانان اراکی به لباس استاندارد مجهز شدند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: مأموران آتش‌نشان این سازمان پس از حدود ۱۲ سال با حمایت‌های مهندس شفیعی شهردار اراک و اعضای شورای شهر، به لباس‌های استاندارد نزدیکی به آتش مجهز شدند.

مسعود آقا زیارتی در آئین رونمایی از لباس‌های استاندار مأموران آتش‌نشان در گفت و گو با خبر ایمنا اظهار کرد: بحث خرید لباس‌های استاندارد چند سال در بودجه شهرداری مصوب می‌شد، اما تاکنون محقق نشده بود.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ لباس و تجهیزات لازم برای آتش‌نشانان اراکی به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تهیه شده، تصریح کرد: عمر استاندارد این لباس‌ها ۱۰ سال است و به صورت عادی هر شش ماه یک بار با دستورالعمل‌های ویژه باید شست و شو شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک عنوان کرد: قیمت هر لباس ۱۵۷ میلیون ریال و هر هود حریق هشت میلیون ریال است و این لباس‌ها به تعداد نیروهای عملیاتی سازمان است و برای ۱۰۰ نفر نیروی جدیدی که به زودی وارد سازمان می‌شود نیز حدود ۳۰ میلیارد ریال در بودجه سال ۹۹ درخواست خرید لباس شده است.

وی عنوان کرد: هود حریق برای نخستین بار در استان مرکزی خریداری شده و در زیر کلاه مخصوص آتش‌نشانان قرار می‌گیرد که مانع سوختن گردن و صورت مأموران در آتش می‌شود.

آقا زیارتی افزود: تهیه تجهیزات حفاظت فردی برای آتش‌نشانان اراکی قدمی بزرگ در راستای حفظ جان آتش‌نشانان در حوادث مختلف است و امیدواریم سایر تجهیزات و امکانات مورد نیاز این سازمان نیز تأمین شود.

وی با بیان اینکه امسال در شهر اراک از اوایل خردادماه روزانه میانگین ۱۵ مورد آتش سوزی مراتع و بیابان‌ها را شاهد بودیم، گفت: توصیه می‌کنیم کشاورزان جای کشت خود را آتش نزنند چراکه علاوه بر اینکه به زمین‌های آنها آسیب می‌زند باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه ایجاد آتش سوزی خواهد شد.

کد خبر 428410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.