مهار آتش‌سوزی در مراتع روستای شهرستانک

رئیس سازمات آنش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: آتش سوزی مراتع و مزارع روستای شهرستانک با تلاش نیروهای آتش نشانی مهار و خاموش شد.

آتشپاد دوم مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پی تماس کشاورزان و اهالی روستا با سامانه ۱۲۵ و اعلام وقوع آتش سوزی در مزارع، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اراک، نیروهای ایستگاه‌های ۴ و ۱۱ را به محل حادثه در روستای شهرستانک بعد از پادگان امام علی (ع) اعزام کرد.

وی ادامه داد: منطقه وسیعی از مراتع و مزارع گندم اطراف روستا که در تپه و کوه واقع شده بود، به علت نامعلومی طعمه حریق شده بود و با توجه به وزش باد، هر لحظه بر گسترش آتش افزوده می‌شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اعلام اینکه دسترسی نداشتن خودروهای آتش نشانی به کانون آتش، کار را برای خاموش سازی آن دشوار کرده بود، افزود: آتش نشانان با همکاری نیروهای منابع طبیعی و اهالی روستا و با استفاده از وسایل خاموش کننده دستی، آتش سوزی در این منطقه را که در حال گسترش بود مهار کرده و قبل از گسترش به مزارع پایین دستی و از بین رفتن حاصل دسترنج کشاورزان، آتش را خاموش کردند.

آقازیارتی با اعلام رشد فزاینده آتش سوزی‌های فضای سبز و مراتع در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در سال جاری نیز همچون سال قبل با بارش‌های مطلوب بهاره و ایجاد پوشش گیاهی خوب در عرصه‌های طبیعی مواجه بودیم که با گرم شدن هوا و خشک شدن گیاهان زمینه آتش سوزی در مراتع و مزارع افزایش می‌یابد و از شهروندان عزیز درخواست می‌شود با رعایت نکات ایمنی، فضای سبز اطراف شهرمان را به سیاهی تبدیل نکرده و خدای ناکرده حاصل دسترنج یکسال کشاورزان زحمتکش را به باد ندهیم.

گفتنی است؛ فرماندار اراک و مدیرکل بحران استانداری مرکزی با حضور در محل آتش سوزی ضمن بررسی وضع محل حادثه از زحمات نیروهای امدادی در مهار این آتش سوزی تقدیر کردند.

کد خبر 428406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.