اعلام برگزیدگان مسابقه نمایشنامه نویسی بادکنک طلایی

اختتامیه دومین مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان، «بادکنک طلایی»، شامگاه جمعه ۲۳ خردادماه از صفحه اینستاگرام فرهنگسری مجازی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایمنا، دبیر دومین دوره مسابقه «بادکنک طلایی» با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان اظهار کرد: مراسم اختتامیه دومین مسابقه «بادکنک طلایی» به علت شیوع ویروس کرونا از پیش از ایام نوروز به ۲۳ خردادماه موکول و به صورت مجازی برگزار شد.

احمد رضایی با اشاره به فقر موجود در عرصه ادبیات کودک گفت: دومین مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان با هدف دستیابی به متون نمایشی کودک برگزار شد که ۱۲ اثر برگزیده شده چاپ می‌شوند و در آینده نزدیک پس از رونمایی، این آثار در دسترس کارگردانان حوزه کودک و نوجوان در سطح کشور قرارخواهد گرفت.

وی تعداد کل آثار رسیده به دومین مسابقه «بادکنک طلایی» را ۷۵ اثر اعلام کرد و افزود: در این دوره از مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان آثار ارزشمندی توسط ۵۰ نفر در دو بخش آزاد و شهروندی به دبیرخانه رسید.

رضایی به تعداد ۴۲ اثر در بخش «آزاد» اشاره‌ای داشت و گفت: بخش آزاد دومین مسابقه «بادکنک طلایی» شامل پنج اثر خردسال، ۱۲ اثر کودک (۷-۹ سال)، ۱۰ اثر کودک (۱۰-۱۲) سال و ۱۵ اثر نوجوان بود.

وی یکی از نقاط قوت و اختصاصی این مسابقات را بخش شهروندی معرفی کرد و گفت: با رویکرد و نگاه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به حوزه شهروندی، این بخش ویژه قلمداد می‌شود که امسال آثار قابل قبولی در این بخش به دبیرخانه ارسال شد.

دبیر دومین دوره مسابقه «بادکنک طلایی» با اشاره به ۳۳ اثر دریافتی به بخش «شهروندی» تصریح کرد: تعداد دو اثر خردسال، ۱۵ اثر کودک (۷-۹ سال)، ۹ اثر کودک (۱۰-۱۲) سال و هفت اثر نوجوان در بخش «شهروندی» در این بخش به رقابت پرداختند.

وی تعداد آثار را به تفکیک موضوع در بخش شهروندی برشمرد و افزود: ۱۶ اثر با موضوع اخلاق شهروندی و سلامت روان، دو اثر با موضوع حمل و نقل عمومی و هوای پاک، پنج اثر با موضوع پسماند و بازیافت، یک اثر با موضوع پارک‌ها و فضای سبز و سه اثر با موضوع مصرف بهینه انرژی و شش اثر هم با موضوع محیط زیست برای شرکت در این مسابقه ارسال شد.

رضایی دارافشانی بیشترین آثار دریافت شده را با ۳۷ اثر از استان اصفهان اعلام کرد و افزود: از استان بوشهر هشت اثر، تهران شش اثر، چهارمحال و بختیاری پنج اثر، خراسان رضوی یک اثر، خوزستان شش اثر، فارس دو اثر، قزوین یک اثر، قم یک اثر، کردستان دو اثر، گلستان دو اثر و همدان چهار اثر در دومین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان شرکت کردند.

وی با تاکید بر تداوم مسابقه «بادکنک طلایی» در سال‌های آینده گفت: از تمام برگزارکنندگان این مسابقه و مدیریت شهری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان که از این جشنواره حمایت کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم این جشنواره پابرجا بماند و در سطح کشوری فعالیت خود را ادامه دهد و هرسال بر تعداد آثار نابی که به ادبیات نمایشی حوزه کودک غنا ببخشد افزوده شود.

گفتنی است؛ داوری دومین مسابقه مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان، «بادکنک طلایی»، را سعید محسنی، فهیمه سیاحیان، هوشنگ جمشیدیان، امید نیاز، محمدرضا رهبری و احمد رضایی برعهده داشتند.

اسامی برگزیدگان این مسابقه به شرح زیر می‌باشد:

بخش شهروندی - خردسال:

" مرضیه شریفی " برای نگارش نمایشنامه " ابرک زباله‌ای " از فلاورجان و " لیلا بیگوند " برای نگارش نمایشنامه " خاله سوسک مهربون " از تهران که از هر یک با اهدای لوح و مبلغ ۵ میلیون ریال تقدیر گردید.

بخش شهروندی رده سنی (۹-۷ سال):

" عاطفه نقوی " برای نگارش نمایشنامه " بوبوجی خان در شلمرود " از اصفهان با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ریال تقدیر گردید.

" لیلی شایق بروجنی " برای نگارش نمایشنامه " توی روستا، روی شهر " از اصفهان و " مرضیه شریفی " برای نگارش نمایشنامه " من یک عروسکم " از فلاورجان که از هر یک با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال برای کسب مقام سوم تقدیر گردید.

" مهدی کوثری یگانه " برای نگارش نمایشنامه " پدر بزرگ گم شده " از همدان که با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰ میلیون ریال برای کسب مقام دوم تقدیر گردید.

بخش شهروندی رده سنی (۱۲-۱۰ سال):

" محمد محمودی " برای نگارش نمایشنامه " مهمون شهر مورچه‌ای " از نجف آباد و " سعید الهیاری " برای نگارش نمایشنامه " سیاره ما، سیاره اونا " از اصفهان که از هر یک با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ریال تقدیر گردید.

" مرضیه زاد شم " برای نگارش نمایشنامه " پاگنده " از شیراز که با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال برای کسب مقام سوم تقدیر گردید.

" ریحانه السادات ناجی " برای نگارش نمایشنامه " باغ هزار دخترون " از اصفهان که با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال برای کسب مقام دوم تقدیر گردید.

بخش شهروندی رده سنی (۱۵-۱۳ سال):

" نوراله لک " برای نگارش نمایشنامه " اتوبوس " از خمینی شهر و " محمد باقر نباتی مقدم " برای نگارش نمایشنامه " جزیره پلیکان " که از هر یک با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ریال تقدیر گردید.

بخش آزاد رده سنی خردسال:

" علیرضا خانی " برای نگارش نمایشنامه " کلاغ سفید" از اصفهان که با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰ میلیون ریال برای کسب مقام اول تقدیر گردید.

بخش آزاد رده سنی (۶-۹ سال):

" لیلی شایق بروجنی" برای نگارش نمایشنامه " یه موجود آبی نه چندان کوچولو" از اصفهان، که با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ریال تقدیر گردید.

" فاطمه هاشمی " برای نگارش نمایشنامه " بد شانس " از خمینی شهر که با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال برای کسب مقام سوم تقدیر گردید.

" ناصر محمودی " برای نگارش نمایشنامه " اینجا یه برکه هست پر از قشنگی" که با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال برای کسب مقام دوم تقدیر گردید.

بخش آزاد رده سنی (۱۲-۱۰ سال):

" سید سامان باب الحواءجی " برای نگارش نمایشنامه " آوای ماه " از همدان که با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۵میلیون ریال تقدیر گردید.

" محمد محمودی" برای نگارش نمایشنامه " دیو و پری نداریم " از نجف آباد که با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال تقدیر گردید.

" حمید حیدری سورشجانی " برای نگارش نمایشنامه " آئینه‌های قاب طلا، قاب نقره ایی " از مسجد سلیمان که با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۱۵ میلیون ریال برای کسب مقام دوم تقدیر گردید.

بخش آزاد رده سنی (۱۵-۱۳ سال):

" مرضیه شریفی " برای نگارش نمایشنامه " بادکنک طلایی" از فلاورجان و " سمیرا سلیمانی فارسانی " برای نگارش نمایشنامه " درخت، ماه و پرنده " که از هر یک با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ریال تقدیر گردید.

" نگار داستان پور " برای نگارش نمایشنامه " زمین داره می چرخه " از اصفهان و " موسی هدایتی " برای نگارش نمایشنامه " ننه کدو " از قروه که از هر یک با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال برای کسب مقام سوم تقدیر گردید.

" عقیل جماعتی " برای نگارش نمایشنامه" الم پست " از خارک و " حمید رضا رنجکش " برای نگارش نمایشنامه " من مترسک نیستم " از اصفهان که از هر یک با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال برای کسب مقام دوم تقدیر گردید.

کد خبر 428404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.