باید قانون شهرداری‌ها اصلاح شود

شهردار سبزوار گفت: بسیاری از قوانین مرتبط به شهرداری‌ها متعلق به سال ۱۳۳۴ است که با توجه به رشد جمعیت شهری باید اصلاح و به روز شود.

به گزارش ایمنا، سید علی کوشکی با بیان اینکه سبزوار جزو ۱۰ شهر پاک ایران است اظهار کرد: روزانه در سبزوار ۱۵۰ تن زباله با دستگاه‌های مکانیزه جمع آوری و ۲۴ کیلومتری این شهر منتقل می‌شود.

وی ضمن قدردانی از مشارکت شهروندان در توسعه شهری، گفت: پرداخت عوارض شهری یکی از یکی از راه‌های جذب درآمد پایدار است، اما در این شهر تنها کمتر از یک چهارم شهروندان در این زمینه مشارکت دارند.

شهردار سبزوار با تاکید بر اینکه یکی از معضلات شهرداری‌ها وجود طرح‌های نیمه تمام است، گفت: در شهر سبزوار طرح‌های نیمه تمام شهری رو به اتمام است و هدف گذاری برای اجرای طرح‌های جدید زیرساختی و توسعه شهری در دستور کار قرار گرفته است.

کوشکی با بیان اینکه تشکیل کمیته‌ای برای اصلاح قوانین مصوب قوانین مسکوت شهرداری‌ها در شهرداری با همراهی نمایندگان سبزوار مؤثر و کارساز است، تاکید کرد: بسیاری از قوانین مرتبط به شهرداری‌ها متعلق به سال ۱۳۳۴ است که با توجه به رشد جمعیت شهری باید این قوانین اصلاح و به روز شود.

وی ادامه داد: یکی از این قوانین که اصلاح آن حتماً باید در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد، قانون ماده ۱۰۱ شهرداری است که در آن به بحث درآمد و طرح تفکیک و اراضی اشاره کرده است.

شهردار سبزوار با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون ماده ۵۵ شهرداری‌ها، گفت: این ماده دیگر با شرایط امروز جامع که با رشد شهرنشینی مواجه شده منطبق نیست و لازم است هر چه سریع‌تر در دستور کار نمایندگان مجلس برای اصلاح قرار بگیرد.

کوشکی تاکید کرد: تأخیر در ابلاغ بودجه شهرداری سبب شد که طرح‌های شهری فعلاً متوقف شود و بهترین زمانی که می‌تواند شهرداری برای اجرای اقدامات عمرانی فعالیت‌های شبانه روزی داشته باشد از دست برود.

کد خبر 428393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.