بهره‌برداری از نخستین واحد تولید چیپس میوه و سبزیجات خشک اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان از بهره‌برداری نخستین واحد تولید چیپس میوه و سبزیجات خشک اصفهان خبر داد.

محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حالت طبیعی میوه خشک شده می‌تواند یک میان وعده مناسب برای رفع احساس گرسنگی باشد و می‌توان آن را برای مدت طولانی نگهداری کرد، از این رو می‌تواند جایگزین مناسبی برای میوه تازه در خارج از فصل آن باشد.

وی افزود: تولید میوه خشک علاوه بر داشتن خواص میوه تازه سودآوری خوبی همراه دارد و می‌تواند محصول فرآوری شده و سالمی را به عنوان تغذیه سالم به خانواده‌ها هدیه کند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: به دلیل نزدیک بودن، در دسترس بودن، تهیه آسان و ارزان‌تر انواع میوه‌های فصل، نخستین مرکز تولید چیپس میوه و سبزیجات خشک در میدان میوه و تره بار اصفهان احداث و بهره برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین مرکز تولید چیپس میوه و سبزیجات خشک با بکار گیری ۱۵ نیروی انسانی و در سوله‌ای به متراژ یک هزار و ۴۰۰ متر مربع جهشی به سمت تولید و اشتغال شهری است، گفت: این مجموعه تولیدی روزانه بیش از ۱۲ نوع میوه را  با مجموع وزن ۷۰۰ کیلو تبدیل به چیپس و سبزیجات خشک می‌کند که اکثر تولیدات به کشورهای روسیه و اوکراین صادر می‌شود.

مجیری اظهار کرد: تهیه و خرید میوه تازه و حمل تا محل تولید، کنترل کیفیت اولیه، دسته بندی پیش از شست و شو، شست و شو و گندزدایی، نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی، صرفه‌جویی در مصرف آب، پوست‌گیری و حذف زوائد از مهمترین مزایای تهیه چیپس میوه در مجاورت میدان میوه و تره بار است.

وی تصریح کرد: شهروندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اینترنتی سازمان میادین به نشانی: www.samandehi.org مراجعه کنند.

کد خبر 428375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.