تولید روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ تن زباله در تالش

معاون خدمات شهری شهردار گفت: روزانه ۸۰ تا یکصد تن زباله در این شهر تولید می‌شود و کمبودها، تفکیک از مبدا را با مشکلاتی مواجه کرده است.

علیرضا مجیدزاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر اینکه در صورت بهره برداری از کارخانه کمپوست تالش در سال ۱۴۰۰ محل دفن زباله ساماندهی و احیا می‌شود. اظهار کرد: در سال‌های گذشته مسئولانی از محیط زیست، منابع طبیعی و وزارت کشور به تالش آمدند تا مکانی را به عنوان محل دفن زباله اختصاص دهند، اما محل مناسبی پیدا نکردند.

وی یادآور شد: چهارشنبه هفته گذشته با کمک همه نیروهای خدمات شهری و قراردادی شهرداری محوطه بیرونی محل دفن زباله پاکسازی شد.

معاون خدمات شهری شهردار تالش به تولید روزانه ۸۰ تا یکصد تن زباله و مشکلات تفکیک از مبدا آن در این شهر اشاره کرد و گفت: شهرداری به اندازه کافی نیروی انسانی و ماشین آلات برای تفکیک زباله از مبدا در اختیار ندارد و از طریق امضای قرارداد و پرداخت هزینه به شرکت‌های خصوصی کار تفکیک را انجام می‌دهد.

مجیدزاده با بیان اینکه شهرداری در حال حاضر محل مناسبی برای دفن زباله در اختیار ندارد، تصریح کرد: در پنج سال گذشته علیرغم اینکه با دو شرکت بخش خصوصی برای تفکیک زباله قرارداد امضا کردیم، اما بعد از دو ماه فعالیت، کارشان را نیمه‌کاره رها کردند و رفتند؛ وقتی دلیل رفتنشان را جویا شدیم گفتند صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری تالش همواره تلاش می‌کند تا خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه کند، تصریح کرد: توان مالی شهرداری بسیار محدود است و مدیریت شهری مجبور می‌شود طرح‌ها را بر اساس اولویت بندی اجرا کند.

کد خبر 428371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.