واکسن کرونا روی انسان زودتر آزمایش می‌شود

آزمایش واکسن کرونا روی انسان که قرار بود ماه سپتامبر انجام شود، ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان، تولید هر چه سریع‌تر این واکسن در مقیاس گسترده برای کنترل این بیماری امری ضروری است. متأسفانه در حال حاضر هیچ روش درمانی یا واکسنی وجود ندارد که مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته باشد. تا کنون هفت میلیون و ۶۶۹ هزار و ۲۳۰ نفر در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد ۴۲۵ هزار و ۸۰۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

شرکت داروسازی آمریکایی به نام "Johnson & Johnson" دو ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد آزمایش واکسن کرونا را روی انسان در ماه سپتامبر آغاز کند، اما در حال حاضر اظهار کرده است که این آزمایش دو ماه زودتر، یعنی اواسط ماه آینده میلادی شروع می‌شود. این شرکت با همکاری اداره تحقیقات و توسعه زیست پزشکی (BARDA) از ماه ژانویه در حال توسعه واکسن کووید -۱۹ بوده است.

با وجود اینکه شرکت J&J هنوز واکسن خود را روی انسان آزمایش نکرده، اما در ماه مارس سال جاری قراردادی با دولت آمریکا امضا کرده است تا بیش از یک میلیارد دوز از واکسن خود را تا سال ۲۰۲۱ تولید کند. پژوهشگران این شرکت اعلام کردند پیشرفتی که در داده‌های پیش بالینی مشاهده شده، دلیل زودتر انجام گرفتن آزمایش‌های مربوطه است. برای انجام دادن این آزمایش به هزار و ۴۵ داوطب سالم با میانگین سنی ۱۸ تا ۵۵ سال و همچنین بالای ۶۵ سال نیاز است.

به گفته محققان این آزمایش تنها آزمایش واکسن شرکت J&J نخواهد بود، بلکه آزمایشاتی با وسعت و گستردگی بیشتر نیاز است. شرکت J&J امیدوار است در صورت نتیجه بخش بودن این آزمایش‌ها، واکسن کووید -۱۹ را تا پایان سال جاری میلادی تولید کند.

کد خبر 428351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.