پرونده طبری داغ املاک نجومی را تازه کرد

حواشی شوراهای شهر تهران، تبریز، شیراز، بندرعباس و سبزوار مهم‌ترین عناوین بسته خبری این هفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برگزاری دادگاه علنی برای رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه و ماجرای دوستان و حلقه‌های ارتباطی او این روزها در کانون توجه رسانه‌ها و اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است.

جامعه شورایی نیز خود را از این قائله رسانه‌ای بی‌بهره نگذاشت و محمود میرلوحی، عضو شورای پنجم شهر تهران، با استناد به پرونده طبری بار دیگر موضوع فساد در مدیریت اسبق شهرداری را پیش کشید و در گفت‌وگو با امتداد گفت: در پرونده آقای طبری، نام آقای علیزاده قاضی شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت را می‌بینید. این همان کسی است که پرونده املاک نجومی به او ارسال شد و متأسفانه مشخص نشد که آن پرونده چه سرنوشتی پیدا کرد.

او خواستار برگزاری دادگاه علنی برای قائم مقام شهردار سابق نیز شد: همین طور پرونده عیسی شریفی دو سال و نیم است که مطرح شده و معلوم نیست چه تکلیفی پیدا کرده است. به نظر می‌رسد رسیدگی به این پرونده نیز جز پرونده‌هایی است که می‌تواند شرایط خوبی در خصوص عدالت ایجاد کند و بهتر است که رسیدگی به آن جنبه‌ای علنی داشته باشد تا افکار عمومی در جریان کامل محتوای این پرونده قرار گیرند.

بندرعباس؛ رئیسی که قانع نمی‌شود

پس از آنکه دو مرتبه جلسه پاسخ شهردار به طرح سوال دو عضو شورای شهر برگزار نشد، بالاخره عباس امینی‌زاده در جلسه هفته جاری شورای شهر فرصت پیدا کرد تا از عملکرد خود در شهرداری بندرعباس دفاع کند.

رئیس شورای شهر بندرعباس در این جلسه بلاتکلیفی خطوط بی آرتی نیز از سال ۹۴ تاکنون، بی نتیجه ماندن اجرای شهربازی بعد از ۴ سال و رسیدگی نشدن به تبدیل وضعیت نیروهای پرسابقه شهرداری و در مقابل تبدیل وضعیت برخی نورچشمی‌ها در شهرداری را مورد انتقاد قرار داد.

فاطمه جراره ادامه داد: پروژه‌هایی داریم که در آن میلیاردها تومان در حال از بین رفتن است. در اینکه شهرداری کارهایی انجام می‌دهد شکی نیست اما باید نگهداری از پروژه‌ها انجام شود.

شهردار بندرعباس پس از پخش ویدئویی از مشکلات شهری و سخنان جراره و بواشه نیز اظهار کرد: ما نیز ویدئوهایی تهیه کرده بودیم که در جلسه ارائه کنیم. درمورد همه موارد گفته شده باید در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شوند. با چند عکس و فیلم گرفتن نیز نمی‌توان مسائل را تخصصی بررسی کرد.

پس از پایان صحبت‌های درازمدت شهردار بندرعباس، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اعلام کرد که نسبت به پاسخ‌های شهردار قانع نشده و اسماعیل بواشه نیز مدعی شد در چند مورد قانع نشده است.

تبریز؛ رئیس شورای شهر آزاد شد

شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز که هفته‌گذشته توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده بود، پس از بازداشت چند روزه آزاد و در جلسه هفته جاری شورای شهر حاضر شد.

او دلیل بازداشت خود را امضای صورت جلسه مربوط به یک پروژه سرمایه گذاری در سال ۹۳ اعلام کرد و مدعی شد از لحاظ مالی نیازی به تخلف نداشته و بازداشت او ارتباطی با فساد در شهرداری تبریز ندارد.

دبیری اضافه کرد: با بیان اینکه پیگیری قاطعانه مقامات قضائی حق آنها بوده و بسیار ممنونم که دلسوزانه در خصوص تمامی موضوعات اقدامات لازم را انجام می‌دهند، افزود: ناملایمت کوچک‌ترین تأثیری در عزم و اراده من برای ادامه خدمت به نظام و تلاش برای توسعه و عمران شهر نخواهد داشت.

شیراز؛ رئیس شورا، رئیس اعضای شورا نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز در جلسه هفته جاری شورای شهر شیراز، نسبت به نامه دوخطی رئیس شورا انتقاد کرد و گفت: مکاتبات متعددی با شهرداری شیراز برای نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و نیز پیگیری درخواست‌های مردمی داشته‌ام.

احمد تنوری افزود: در تاریخ ۱۸ خرداد ماه ۹۹، نامه‌ای از سوی رئیس شورای شهر شیراز برای من ارسال شد مبنی بر اینکه در اجرای قانون، پیگیری مصوبات شورا در اختیار رئیس شورا و در غیاب او به عهده نایب رئیس شورا است، بنابراین هرگونه مکاتبه در این خصوص باید از این طریق پیگیری شود.

او ادامه داد: در ارتباط با عمل به وظایف نظارتی اعضای شورا، رئیس شورا، رئیس اعضای دیگر این شورا محسوب نمی‌شود و وظایف و حدود اختیارات رئیس و نایب رئیس در مقررات موضوعه بخصوص مصوبه شورای عالی استان‌ها مشخص و معین شده است.

تنوری اضافه کرد: در هیچکدام از قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و سایر قوانین موضوعه به چنین انحصاری درباره پیگیری و نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا صرفاً توسط رئیس و نایب رئیس شورا شهر مشاهده نمی‌شود و در این خصوص تمام نمایندگان مردم در شورای شهر می‌توانند این کار را انجام دهند

سبزوار؛ اعتراض اعضا منجر به تغییر رئیس شورا شد

در جلسه هفته جاری شورای شهر سبزوار، رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای شهر درخواست استعفای خود از این کمیسیون را مطرح کرد اما اعضای شورا در پاسخ به این درخواست، برگزاری انتخابات زود هنگام هیأت رئیسه شورا را مطرح کردند.

سپس سه عضو شورا، جلسه را ترک کرده و همراه با چهار عضو دیگر شورای شهر با حضور در اتاق کمیسیون‌ها انتخابات زودهنگام برگزار و هیئت رئیسه جدید برای شورای شهر انتخاب کردند.

این هفت عضو شورای شهر سبزوار همچنین متنی را در فضای مجازی منتشر کردند که اعمال اغراض شخصی در طرح‌ها و لوایح ارسالی به شورا، دخالت در امور اجرایی شهرداری، مخدوش نمودن دفتر صورتجلسات رسمی شورا به منظور سو استفاده و رسیدن به مقاصد شخصی، عدم شفافیت مالی و انضباط در هزینه‌ها، برخوردهای زننده در نشست‌های رسمی و علنی شورا، طرح ادعاهای بی پایه و اساس درباره موضوعات مختلف با هدف تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی، معطل ماندن لوایح ارسالی از سوی شهرداری، توجه نکردن به نظرات سایر اعضای شورا و عدم ابلاغ بودجه مصوب سال جاری شهرداری را از مواردی اعتراض خود به رئیس سابق شورا و انتخابات زودهنگام هیئت رئیسه اعلام کردند.

کوتاه از شورا:

اعضای هیئت رئیسه جدید شورای عالی استان‌ها، در آغاز سی و دومین اجلاس عمومی این شورا که در هفته جاری برگزار شد، سوگند یاد کردند.

حسن خلیل آبادی، عضو شورای شهر تهران: وضعیت زیست محیطی شهرری افتضاح است؛ ری پهنه گسترده‌ای است که با مشکلات متعدد زیست محیطی مانند پسماند، کارخانه‌های بزرگ مثل سیمان تهران، پالایشگاه و روان آب‌هایی که از چند شهر بزرگ وارد شهرری می‌شوند و زمین‌های کشاورزی را از بین می‌برند، مواجه است.

محمدحسن علیپور عضو شورای شهر رشت: جلسات شورای شهر بی‌فایده است، خروجی جلساتی که ما برای پیگیری حقوق کارگران برگزار می‌کنیم مشخص نیست؛ کارگران باید درد خود را به چه کسی بگویند؟ آن‌ها در بدترین و سخت‌ترین شرایط کار می‌کنند و در حالی که همه می‌گویند مطالبات کارگران داده شده اما از سال گذشته چیزی به آنها پرداخت نشده است و در وضعیت بسیار بدی به‌سر می‌برند.

سیدآرش حسینی میلانی، عضو شورای شهر تهران: مقرر شده که تمام مناطق شهرداری با همکاری سازمان آتش‌نشانی گشت‌های موتورسوار را تجهیز کنند؛ وظیفه این گشت‌های موتوری آن است که در آماده‌باش بوده و موضوع دیده بانی آتش را پیگیری کنند و به موقع گزارش‌های لازم را بدهند.

کریم صادق‌زاده، عضو شورای شهر تبریز: برگزاری کنگره بزرگداشت استاد شهریار در تبریز بهانه‌ای است برای سرعت بخشیدن به اتمام پروژه مقبره‌الشعرا که امیدوارم با حمایت استاندار آذربایجان شرقی و همچنین تشکیل کمیته این پروژه به اتمام برسد.

مهدی وقفی، رئیس شورای شهر تربت حیدریه: شهردار این شهر باید به طرح سوال پنج عضو شورا شهر پاسخ دهد.

سید جعفر موسوی شهردار مشکین‌دشت به دلیل سکونت نداشتن در محل خدمت با ۷ رأی موافق اعضای شورای شهر از سمت خود برکنار شد.

کد خبر 428343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.