رایزنی برای افزایش تسهیلات مددجویان کمیته امداد

معاون اشتغال کمیته امداد، از رایزنی با بانک مرکزی برای افزایش تسهیلات پرداختی به مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: تعیین سقف تسهیلات به کمیته امداد سپرده شود.

به گزارش ایمنا، حجت الله عبدالملکی در خصوص اعتبارات اشتغال در سال جاری، افزود: ۷۰۰ میلیارد تومان در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اعتبارات داخلی امداد است که برای اشتغال مددجویان اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با مجوز بانک مرکزی تأسیس شده و صد درصد متعلق به کمیته امداد است و قصد داریم در سال جاری در جهت توسعه اشتغال و رفع فقر اعتبارات این صندوق را افزایش دهیم.

عبدالملکی گفت: در مجموع ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار داریم و پیش بینی می‌کنم اگر صد درصد این منابع اختصاص پیدا کند ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری ایجاد می‌شود.

معاون اشتغال کمیته تاکید کرد: در حال رایزنی با بانک مرکزی و بانک‌های دیگر هستیم برای اینکه بتوانیم منابع بیشتری را برای اشتغال مددجویان دریافت کنیم.

عبدالملکی اظهار کرد: برای افزایش بودجه فنی مربوط به اشتغال مانند هزینه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، هزینه‌های مشاوره شغلی، هزینه‌های مربوط به راهبران شغلی و توسعه زیرساخت‌های نهادهای دانش بنیان در حال مذاکره هستیم که امیدوارم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین بنیادهای دیگر مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام بتوانیم این منابع را جذب کنیم.

منبع: مهر

کد خبر 428288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.