اضافه وزن شیخ آبی‌ها/ اعتراض ستاره بسکتبال NBA به ترامپ

از اضافه وزن مهاجم استقلال و کلاه برداری از نیمار، تا اعتراض ستاره بسکتبال NBA به ترامپ و تمدید قرارداد لیونل مسی، بخشی از مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا در مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی استقلال در دوران تعطیلی لیگ دچار اضافه وزن شده و ممکن است آماده شدن او برای قرار گرفتن در ترکیب استقلال زمان بر باشد. دیاباته در دوران حضورش در فرانسه برنامه‌های تمرینی را به خوبی انجام نداد و از طرف دیگر مصدومیت او باعث شد تا وزنش چند کیلوگرم افزایش پیدا کند.

* نواک جوکوویچ تنیسور شماره یک جهان با برگزاری مسابقات "یو اس اوپن" تحت پروتکل‌های ایمنی پیشنهادی مخالفت کرد و بازی کردن تحت این پروتکل‌های پیشنهادی افراطی را "غیرممکن" دانست. این اظهارنظر جوکوویچ برگزاری این مسابقات طبق برنامه اعلام شده را در هاله‌ای از ابهام فرو برد.

* یک سایت روسی در گزارشی از تمایل رضا یزدانی برای حضور در المپیک توکیو خبر داده و عنوان کرده یزدانی سیستم جدید انتخابی تیم ملی که اخیراً توسط فدراسیون کشتی تصویب شده را عادلانه می‌داند و اظهار داشته است برای حضور در بازی‌های المپیک حق به کشتی گیر داده می‌شود که پس از شرکت در یک سری مسابقات، بیشترین امتیاز را کند.

* قرارداد لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا سال ۲۰۲۱ با این تیم به پایان می‌رسد و مسئولان آبی اناری‌ها نیز یکسال مانده به اتمام قرارداد مسی، به فکر تمدید قرارداد با این بازیکن افتاده اند.

* کمیته فوتسال در روزهای اخیر بارها با مسئولان فدراسیون فوتبال جلساتی را برگزار کرده و خواستار کمک به تیم ملی قبل از جام ملت‌های آسیا شده است.

* بعد از باشگاه‌های مطرح اروپایی از جمله اتلتیکو مادرید، آرسنال، ناپولی و … حالا وستهام یکی از مشتریان پر و پا قرص آزمون است که مسئولان این باشگاه به عنوان آخرین پیشنهاد، مبلغ ۲۲ میلیون یورویی را به مسئولان زنیت پیشنهاد داده اند و منتظر جواب این باشگاه روسی هستند تا سردار را به انگلیس بکشانند.

* گروهی کلاهبردار مدتی قبل مدارک شخصی نیمارجونیور بازیکن برزیلی تیم فوتبال پاری سن ژرمن را سرقت کردند. این کلاهبرداران پس از دسترسی به مدارک شخصی نیمار با استفاده از نام او خواستار کمک ۶۰۰ هزار دلاری از سوی دولت شدند. به همین دلیل نیمار از وکیل خود خواسته تا ثابت کند او نقشی در این کلاهبرداری نداشته است.

* استفان کری فوق ستاره گلدن استیت که در اعتراضات خیابانی این روزهای آمریکا شرکت کرده بود برای دونالد ترامپ پیامی ویدئویی از کالیفرنیا ارسال کرد. کری در این ویدئو به صراحت گفت: ترامپ باید برود (Donald trump has got to go) پیش از این سال ۲۰۱۷ هم ترامپ از او و دیگر بازیکنان گلدن استیت برای حضور در کاخ سفید دعوت کرده بود که کری حاضر به دیدار با ترامپ نشد.

* میودراگ رادولوویچ، سرمربی مونته نگرویی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان که هنوز به ایران بازنگشته، درخواست فسخ قرارداد کرده و به زودی از جمع سبزها جدا خواهد شد. در همین باره مدیران باشگاه ذوب آهن به دنبال سرمربی جدید هستند تا در ادامه رقابت‌های لیگ با هدایت او حاضر شوند. گفته می‌شود مدیران باشگاه ذوب آهن برای سرمربیگری این تیم ۲ بار به محرم نویدکیا پیشنهاد داده اند که اسطوره باشگاه سپاهان پیشنهاد مربیگری در ذوب آهن را رد کرد.

* دادگاه فدراسیون بین المللی سوارکاری (FEI)، "عبدالعزیز بن فیصل القاسمی"، سوارکار اهل امارات متحده عربی امارات را به دلیل این که با تزریق مواد ممنوعه به اسب خود باعث مرگ حیوان شده بود، ۲۰ سال از حضور در مسابقات محروم کرد. این سنگین‌ترین حکم محرومیتی است که تاکنون از سوی این دادگاه علیه ورزشکاری صادر شده است.

* علی قلی زاده گفت: رقم قرار داد من در بلژیک بسیار کم است و اگر در ایران بازی می‌کردم قطعاً ۵ تا ۶ برابر آن پول می‌گرفتم. من از یک تیم ایرانی پیشنهاد ۸۰۰ هزار دلاری داشتم که آن را رد کردم، زیرا مدیر برنامه‌هایم که نقش پدری بر گردنم دارد به من گفت به فکر مسائل مالی نباشم و به دنبال پیشرفت و تجربیات جدید بروم.

* یکی از ستارگان تیم آژاکس که مورد توجه بسیاری از باشگاه‌های مطرح اروپایی قرار گرفته، «دنی فن د بیک» است. بسیاری از رسانه‌های اروپایی از قطعی شدن انتقال این بازیکن به تیم فوتبال رئال مادرید در پایان این فصل خبر داده بودند، اما زین الدین زیدان سرمربی رئال مخالف حضور این بازیکن در جمع کهکشانی‌ها است.

* پس از شیوع ویروس کرونابسیاری از لیگ‌های فوتبال در کشورهای اروپایی به حالت تعلیق درآمدند. از همان زمان مسئولان لیگ‌های اروپایی بررسی‌های خود را برای امکان از سرگیری مسابقات آغاز کردند. در حال حاضر که کشورهای اسپانیا، انگلیس، ایتالیا و آلمان تصمیم به از سرگیری مسابقات لیگ‌های خود گرفته اند، مسئولان فرانسوی از تصمیم خود برای تعطیلی لیگ لوشامپیونا پشیمان هستند. فرانسوی‌ها با لغو رقابت‌های لیگ، بخش عمده‌ای از درآمدهای خود را از دست داده اند و اکنون افسوس درآمدهای از دست رفته خود را می‌خورند.

* براساس اعلام وب سایتفدراسیون فوتبال برزیل (CBF)، این کشور به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی از رقابت برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۳ زنان، کناره گیری کرد. فدراسیون فوتبال برزیل با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که به دلیل عواقب ناشی از بیماری همه گیر کووید ۱۹ نمی‌تواند تضمین‌های مالی لازم را به فیفا ارائه دهد.

* عبدالرشید سعداله یف معروف به "تانک روسی" که ماه گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده بود از بهبود خود خبر داد. کشتی گیر داغستانی تبار تیم ملی کشتی آزاد روسیه و قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک ریو پس از رهایی از بند بیماری کووید ۱۹ حالا در آستانه بازگشت به تمرینات است.

* به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، "علیرضا خسروی" سرپرست فدراسیون ووشو در حکمی "مهدی خانی" را به عنوان سرپرست کمیته مسابقات و لیگ این فدراسیون منصوب کرد.

* محمد نادری، مدافع پرسپولیس تهران که از تیم فوتبال کوتریک بلژیک به صورت قرضی به پرسپولیس آمده، باید به زودی برای مذاکرات با مسئولان این باشگاه بلژیکی راهی این کشور شود. نادری در حال فراهم کردن سفر به بلژیک است تا با مسئولان باشگاه کوتریک مذاکره کند.

* محمد محمدی بریمانلو ملی پوش وزن ۷۳ کیلوگرم جودو گفت: اگر فدراسیون جودو به حالت تعلیق در بیاید، قطعاً تغییر رشته داده و مجبورم در رشته دیگری فعالیت کنم.

* پس از به قتل رسیدن جورج فلوید مرد سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور، موجی از تظاهرات ضد نژادپرستی در سراسر جهان به وجود آمد. در همین حال، ماریو بالوتلی مهاجم ایتالیایی تیم فوتبال برشا با انتشار پستی در صفحه مجازی خود از حضور در تظاهرات ضد نژادپرستی خبر داد.

* فرانک پرتوآذر ملی پوش دوچرخه سواری کوهستان در گفت و گویی بیان کرد: فدراسیون دوچرخه سواری هیچ برنامه‌ای برای ملی پوشان در نظر ندارد و می‌توان گفت دلیلش شیوع ویروس کرونا است. فدراسیون هیچ رسیدگی به کسی نداشته و فقط به فکر ساختمان جدید فدراسیون است و دلیلش را کرونا عنوان می‌کند.

* به نقل از فدراسیون تکواندو، ساکیس پراگالوس رئیس اتحادیه تکواندو اروپا با اهدای مدال طلا و حکم از یوسف کرمی به دلیل همکاری بی‌نظیر او در راستای توسعه و پیشرفت تکواندو در کرواسی و اروپا تقدیر به عمل آورد.

کد خبر 428284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.