آمریکا ناقض توافقنامه مقر سازمان ملل

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اقدام آمریکا در تحریم اقتصادی و محدودیت ویزا بر اعضای دیوان بین‌المللی کیفری را نقض توافقنامه مقر این سازمان دانست.

به گزارش ایمنا، استفان دوجاریک پنج‌شنبه در نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که موضع دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص دستور اجرایی رئیس جمهوری آمریکا و بیانیه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا علیه دیوان بین‌المللی کیفری چیست، با بیان این مطلب و اظهار کرد: ما نسبت به این دستور اجرایی که اجازه تحریم اقتصادی علیه افراد خاصی از دیوان بین المللی کیفری داده است، نگران هستیم.

وی ادامه داد: ما نسبت به بیانیه پمپئو وزیر خارجه توجه داریم و هرگونه محدودیت ویزایی بر اعضای دیوان بین‌المللی کیفری را مغایر توافقنامه مقر سازمان ملل متحد می‌دانیم.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: با این حال، ما هرگونه تحول در این موضوع را بسیار نزدیک رصد می‌کنیم.

دولت ترامپ صبح پنج‌شنبه اعلام کرد تحریم‌های اقتصادی و محدودیت ورود به خاک آمریکا را برای تمام اعضای دیوان بین‌المللی کیفری که علیه نیروهای آمریکایی به اتهام جنایت جنگی در افغانستان پیگیری می‌کنند، اعمال خواهد کرد.

مایک پمپئو در نشست خبری که به اتفاق وزیر دفاع، وزیر دادگستری و مشاور امنیت ملی ترامپ برگزار شد، دلیل دیگر این تصمیم را اقدام دادستانی دیوان بین‌المللی کیفری علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

آمریکا از سال ۱۳۹۷ به طور رسمی اعلام کرد به عضویت خود در این دادگاه پایان می‌دهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 428281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.