ترامپ قصد باج‌گیری از دیوان کیفری بین‌المللی دارد

وزیر خارجه ایران با اشاره به وضع تحریم‌های جدید واشنگتن علیه دیوان کیفری بین‌المللی، گفت: این نهاد، هدف باج‌گیری دار و دسته قانون‌شکنی قرار گرفته که قیافه دیپلمات به خودشان گرفته‌اند.

به گزارش ایمنا، محمدجواد ظریف پنجشنبه شب در صفحه توئیتری خود اظهار کرد: دیگر چه اتفاقی باید بیفتد تا جامعه بین‌المللی بیدار شود و تبعات مماشات با زورگویان را درک کند؟

وی گفت: پیش از اینکه کسانی سعی در به دست آوردن دل ایالات متحده دارند، خودشان قربانی بعدی باشند، دیگر چه کسی باید هدف ارعاب قرار بگیرد؟

به گزارش ایمنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه با امضای فرمانی دیوان کیفری بین‌المللی و کارکنان آن را تحریم کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این فرمان دیوان کیفری بین‌المللی را تحت تحریم اقتصادی قرار داده است.

همچنین بنا بر این فرمان، سفر آن دسته از کارکنان دیوان کیفری بین‌المللی که بدون رضایت ایالات متحده، مستقیماً در تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی نظامیان و مقام‌های اطلاعاتی آمریکا در افغانستان نقش دارند، با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود.

این تازه‌ترین اقدام ترامپ علیه پیمان‌ها و نهادهای بین‌المللی است. خروج از برجام، معاهده آب و هوایی پاریس، ۲ پیمان کنترل تسلیحاتی و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از جمله پیمان‌شکنی‌های آمریکاست.

«کیلای مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات دیوان کیفری بین‌المللی حمله‌ای به حقوق مردم آمریکا و نقض حاکمیت ملی ماست.

منبع: ایرنا

کد خبر 428279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.