ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهرها

معاون رییس جمهور گفت: برای ساخت پنج هزار واحد مسکن حاشیه شهرها ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

به گزارش ایمنا، محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در آئین افتتاح همزمان پنج هزار واحد مسکن روستایی استان خراسان جنوبی و ۲۴۸ واحد خسارت دیده از سیل که در روستای «بندان» شهرستان بشرویه برگزار شد، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با استانداری امضا شد ۷۵ پروژه جهش تولید با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان انجام می‌شود که امید است در زمان مناسب و اسرع وقت به ثمر بنشیند و شاهد لبخند رضایت بر لبان مردم باشیم.

وی اضافه کرد: آئینی که در این مکان مقدس با حضور روحانیون، نمایندگان مردم در مجلس، نماینده عالی دولت در استان و همه مسئولان در خدمت اهالی پر عاطفه و متدین روستا برگزار شده، معطوف به دو کار خدمت‌رسانی است.

معاون رئیس جمهور افزود: نخست اینکه امروز پنج هزار واحد مسکونی همزمان در این استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که توفیق داشتیم در این روستا به صورت نمادین کلید چند واحد را از سوی نظام تحویل مالکان دهیم.

نوبخت گفت: این کار در یک توافق بین سازمان برنامه و بودجه کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد که به تفکیک پنج هزار واحد مددجویان و پنج هزار واحد برای روستاییان کم درآمد تقدیم شود.

وی گفت: امروز پنج هزار واحد از این توافق تقدیم می‌شود و دو هزار واحد هم سال گذشته به بهره‌برداری رسید بنابراین هفت هزار واحد از مجموع ۱۰ هزار واحد تاکنون به اتمام رسیده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سه هزار واحد هم در مراحل پایانی است که در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود گفت: بعد از این بنا داریم پنج هزار واحد مسکونی دیگر برای جوانان در داخل شهر و حاشیه شهرهای استان بسازیم که در کمتر از یک سال به پایان می‌رسد.

نوبخت افزود: در ادامه طرح مسکن محرومان که عمدتاً برای روستاییان بود، پنج هزار مسکن در حاشیه شهرهای خراسان جنوبی نیز ساخته می‌شود.

وی عنوان کرد: پایان سال ۹۷ در سفری که به این استان داشتیم مقرر شد ۱۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود که کمتر از یک سال بخش بزرگی از این واحدها آماده شد و امروز پنج هزار واحد دیگر به بهره‌برداری رسید.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: این طرح معطوف به روستاها بود، اما برای حاشیه شهرها هم نیاز مسکن احساس و قرارداد سه جانبه امضا شد و حداکثر در یک سال پنج هزار واحد برای مردم حاشیه شهرها احداث می‌شود.

نوبخت گفت: برای ساخت پنج هزار واحد مسکن حاشیه شهرها ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: همه اینها یک رخداد بزرگ است که امروز نظاره‌گر آن هستید و امروز جالب بود وقتی روی سنگ فرش قدم می‌زدیم مردم گفتند سال گذشته همین جا تا زانو در آب و گل بودیم و جای خرسندی است که چنین خدماتی به مردم ارائه می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: تاکید رهبری و نظام و رئیس جمهور است که با الفت و عدالت در روستاها و مناطق کمتر برخوردار خدمت‌رسانی کنیم.

نوبخت به سایر توافقات و مصوبات سفر امروزش اشاره کرد و گفت: احداث هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در استان حداقل موجب اشتغال هفت هزار و ۵۰۰ نفر خواهد شد.

وی عنوان کرد: هنر مردم در صنایع دستی و تولید آثار جذاب و نفیس به ویژه در روستاییان را امروز مشاهده کردیم و مصمم هستیم سه هزار اشتغال را از این مسیر در خراسان جنوبی فراهم کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 428265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.