انتقال ۵۰ واحد صنفی کاشان به شهرک صنایع کارگاهی

مدیر حوزه ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کاشان گفت: ۵۰ کارگاه و واحد صنفی تا پایان سال‌جاری به مجتمع صنایع کارگاهی انتقال پیدا می‌کند.

به گزارش ایمنا، مهدی پایواره اظهار کرد: بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مبنی بر انتقال صنف‌های مزاحم به بیرون شهرها، تا کنون ۳۵۰ کارگاه فنی و صنعتی در مجتمع ۱۸۵ هکتاری صنایع کارگاهی کاشان مستقر شدند.

وی اضافه کرد: ۲۰۰ قواره زمین و ۷۳۴ قطعه نیز در حال حاضر در این مجتمع برای جابه‌جایی به مالکان واحدهای صنفی واگذار شده است.

مدیر حوزه ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کاشان اضافه کرد: ۶۰۰ قطعه زمین هم بنا بر اولویت‌های مشاغل مزاحم، آماده واگذاری به این صنف‌ها است، اما در صورتی امور سامان می‌یابد که اتاق اصناف یاری‌گر شهرداری در برابر برخی مقاومت‌ها باشد.

پایواره ساخت و توسعه فضای سبز و نمازخانه را از خدمات جانبی پیش‌بینی شده از سوی شهرداری در مجتمع صنایع کارگاهی عنوان کرد و گفت: تعدادی از واحدهای صنفی با تأسف در سال‌های گذشته با وجود دریافت زمین از شهرداری، حاضر به نقل مکان نشدند و برخی حتی زمین را به غیر واگذار کردند که برخورد قانونی با متخلفان در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: اگر مالکان واحدهای صنفی برای انتقال همکاری نداشته باشند، لازم است که دستگاه‌های اجرایی با شهرداری برای فسخ قرارداد و برخورد قانونی همراهی کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 428257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.