شدت بیماری کووید ۱۹ در معلولان ذهنی بیشتر است

تحقیق جدید نشان می‌دهد افراد مبتلا به معلولیت ذهنی یا رشدی بسیار در مقابل بیماری کووید ۱۹ آسیب پذیر هستند.

به گزارش ایمنا، افراد مبتلا به این نوع معلولیت‌ها شامل افراد مبتلا به سندروم داون، فلج مغزی و سایر مشکلات هستند و داده‌ها نشان می‌دهد که احتمال مرگ این گروه از افراد در مقایسه با افراد عادی بعد از ابتلاء به کووید ۱۹ بسیار بیشتر است.

بررسی داده‌ها نشان می‌دهد مرگ بیماران کووید ۱۹ که دچار معلولیت ذهنی یا رشدی بودند ۴.۵ درصد بوده، درحالیکه در بین جمعیت عادی، نرخ مرگ ناشی از کروناویروس کمتر از ۳ درصد بوده است.

«میشل بالان»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه استونی بروک نیویورک، در این باره می‌گوید: «غالباً افراد مبتلا به معلولیت ذهنی یا رشدی در انجام کارهای روزانه شأن متکی به کمک افراد دیگر هستند، همین مسئله فاصله گذاری اجتماعی را چالش برانگیز می‌کند و ریسک انتقال بیماری را افزایش می‌دهد.» در این مطالعه، تیم تحقیق بیش از ۳۰ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ را که کمتر از ۵۰۰ نفرشان دچار معلولیت ذهنی و رشدی بودند را مورد بررسی قرار دادند.

بنا گزارش مهر، معمولاً بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دچار معلولیت ذهنی یا رشدی، دارای اختلالات تغذیه‌ای، غدد درون ریز و متابولیکی (نظیر دیابت) و بیماری‌های قلبی بودند. به گفته محققان، وجود چنین مشکلات زمینه‌ای با احتمال بیشتر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ حاد و حتی مرگبار، ارتباط دارد

کد خبر 428245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.