تکمیل مبلمان چهارباغ تا ۴۵ روز آینده/اتفاقات خوب برای شهر در راه است

شهردار اصفهان گفت: تا ۴۵ روز آینده مبلمان چهارباغ عباسی حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا آمادگاه نصب و تکمیل می‌شود و فاز دوم نصب مبلمان‌ نیز از آمادگاه تا میدان انقلاب در آینده انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز_ پنجشنبه ۲۲ خردادماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»، اظهار کرد: از هفته جاری برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از شهروندان با رعایت فاصله اجتماعی در مناطق ۱۵ گانه شهر برگزار شد.

وی افزود: در نخستین برنامه «هر یکشنبه یک افتتاح» فرهنگسرای دکتر کتابی در منطقه ۱۲ شهرداری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و فرصتی را فراهم کرد تا بخش مهمی از نیازهای شهروندان تأمین شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در منطقه ۱۲ همچنین ادامه خیابان محمد باقر حکیم و ادامه خیابان فرعی نهم افتتاح و کلنگ احداث خیابان آرمان به زمین زده شد، تصریح کرد: خیابان آرمان تا سه ماه آینده احداث خواهد شد چراکه دو ماه برای ساخت و یک ماه با کمک مردم برای آزادسازی بخش باقی مانده خیابان زمان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: شهروندان از گذشته این خیابان گلایه‌هایی داشتند، اما بخشی از آزادسازی‌های لازم برای احداث خیابان انجام شده است و مابقی آن در زمان مقرر باید آزادسازی شود.

نوروزی با بیان اینکه در منطقه ۱۲ نیاز به ارائه خدمات بیشتر احساس می‌شود، تصریح کرد: یکشنبه هفته آینده بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری انجام می‌شود.

تا پایان سال «هر یکشنبه، یک افتتاح»

وی تاکید کرد: تا پایان امسال باید روزهای یکشنبه هر هفته شاهد افتتاح یک پروژه در شهر باشیم و این روند تحت هیچ شرایطی تعطیل نخواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های مناطق ۱۵ گانه شهرداری بر اساس جدولی که در روابط عمومی شهرداری تنظیم می‌شود، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها امکانات بسیار خوبی در اختیار شهروندان در مناطق مختلف قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته «سید حمید پورمحمدی» معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور از تعدادی پروژه‌های شهر از جمله مترو، رینگ چهارم، سالن اجلاس، مجموعه پل‌های سردار شهید سلیمانی بازدید کرد، افزود: در این بازدید معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از پیشرفت‌ها و تحولات عمرانی شهر و پیشرو بودن شهرداری اصفهان در بین شهرداری‌های کشور و اتفاقاتی که در حوزه‌های مختلف شهرداری افتاده، ابراز خرسندی کرد.

نوروزی گفت: سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اقدامات عمرانی در شهر اصفهان انجام شده است.

احداث جاده ۶ کیلومتری فرزانگان اتفاق بزرگ عمرانی در شهر

وی با اشاره به بهره برداری از جاده فرزانگان در آخرین روزهای سال گذشته، اظهار کرد: بهره‌برداری از این پروژه یک اتفاق بزرگ و مهم عمرانی در شهر بود، زیرا از تردد خودروهای سنگین از خیابان‌های شهر جلوگیری و امنیت جانی شهروندان تأمین شد که در این راستا از تمام مهندسان، کارگران و شرکت‌های پیمانکار که برای اجرای این پروژه تلاش کردند، قدردانی می‌کنیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: جاده فرزانگان به طول شش کیلومتر با هزینه آزادسازی ۲۰۰ میلیارد تومان ایمنی تردد را برای مردم فراهم کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: بر اساس جدول زمان‌بندی پل سردار شهید سلیمانی نیز همچون پل آفتاب در بزرگراه شهید اردستانی قبل از موعد مورد بهره برداری قرار گیرد.

نوروزی تصریح کرد: در زمان کلنگ زنی پل آفتاب در بزرگراه شهید اردستانی تاکید کردیم که این پروژه ۱۰ ماهه احداث شود و خوشبختانه با فعالیت سه شیفته کارکنان سه روز قبل از ۱۰ ماه به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اتفاقات خوب در راه است

وی اظهار کرد: قصد برگزاری آئین افتتاح رسمی برای پروژه بزرگ پل آفتاب داشتیم، اما به دلیل شرایط به وجود آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری آئین فراهم نشد.

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر هر ۱۵ روز یکبار، گفت: روز گذشته این جلسه با حضور مدیران شهری و مدیران تعدادی از مناطق ۱۵ گانه شهر به مدت چهار ساعت برگزار و درباره مباحث مختلف بحث و بررسی انجام شد.

وی با بیان اینکه امسال پروژه‌های متعددی در سطح شهر اجرا و افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک اتفاقات خوبی به لحاظ اجرای پروژه‌های عمرانی در منطقه پنج و دیگر مناطق شهرداری خواهد افتاد.

نوروزی با اشاره به محور چهارباغ عباسی، ادامه داد: تا ۴۵ روز آینده مبلمان چهارباغ عباسی حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا آمادگاه نصب و تکمیل می‌شود و فاز دوم نصب مبلمان‌ها از آمادگاه تا میدان انقلاب نیز در آینده انجام خواهد شد.

وی تأمین نور مناسب چهارباغ و اقدامات مربوط به زیبا سازی این محور را از دیگر اقدامات در حال انجام عنوان کرد و گفت: با انجام این اقدامات فضای چهارباغ بهبود پیدا می‌کند که امیدواریم این فضا بتواند مورد استفاده تمام شهروندان اصفهانی قرار گیرد.

اخطار به کسبه خیابان ولی عصر برای تبدیل خانه‌ها به انبار کالاها

شهردار اصفهان در ارتباط با انبار مغازه‌داران در کوچه شماره‌های ۹ و ۱۳ خیابان ولی‌عصر و مشکلات ایجاد شده به واسطه تخلیه کالاها توسط کسبه این خیابان، اظهار کرد: بافت خیابان ولی‌عصر تجاری است و متأسفانه از برخی خانه‌ها برای انبار کالاها استفاده می‌شود که البته خلاف قانون است.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم تعارض بین منفعت مردم و منفعت کسبه را رفع کنیم، با توجه به اینکه بافت کوچه‌ها مسکونی بوده، اما استفاده تجاری می‌شود، حق با ساکنان است، زیرا نباید رفت و آمد آنها مختل و تحت تأثیر فضاهای تجاری قرار گیرد.

نوروزی با بیان اینکه کوچه‌های خیابان ولی‌عصر به واسطه فعالیت کسبه این خیابان در حال تبدیل شدن به بافت تجاری است و باعث نارضایتی شهروندان ساکن در آن محدوده شده، گفت: اخطارهای لازم باید به کسبه مربوطه بابت انبارهای تجاری ارائه و رسیدگی لازم انجام شود.

ضرورت تأمین پارکینگ مراکز بوم‌گردی و هتل‌های سنتی

وی در خصوص اینکه در کوچه شماره ۹ خیابان ولی‌عصر یک خانه تاریخی تبدیل به هتل سنتی شده و پارک خودرو مسافران برای همسایگان باعث ایجاد مزاحمت شده است، اظهار کرد: قانون حمایت از صنعت گردشگری اشاره کرده که خانه‌های قدیمی تاریخی ثبت شده در میراث قابلیت تبدیل شدن به مراکز بوم‌گردی و هتل‌های سنتی دارد، اما باید پارکینگ آنها نیز تأمین شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: تأمین پارکینگ در بافت‌های تاریخی و فرسوده با دشواری‌هایی همراه است، اما سیاست شهرداری این بوده که با تأمین پارکینگ‌های عمومی این مشکلات را مرتفع سازد.

وی گفت: بیشترین بافت تاریخی شهر در محدوده منطقه سه شهرداری واقع شده که برای رفع این مشکلات نیز باید تلاش بیشتری انجام شود تا بافت‌های تاریخی به بافت پویا و باعث رونق صنعت گردشگری شود.

ایجاد عدالت اجتماعی در فضاهای شهری

نوروزی با اشاره به طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهر، تصریح کرد: این طرح برای ایجاد عدالت اجتماعی در فضاهای شهری، صرفه‌جویی در زمان، حذف تخلفات ایستایی و پارک دوبل اجرا شده است، البته هر تحولی در حوزه هوشمندی ابتدا اشکالاتی به وجود می‌آورد، اما شهرداری در صدد رسیدن به شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک است زیرا آسایش عمومی را به همراه دارد.

وی طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای را تحول عمیق در عرصه نرم‌افزاری و ارائه خدمات جدید دانست و تاکید کرد: هوشمند شدن شهرداری به معنای قطع شدن بروکراسی اداری و با موانع رو به رو نشدن است.

شهردار اصفهان افزود: در طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای، متقاضیان باید برای ثبت‌نام و درج مشخصات خودرو در سامانه park.mytraffic.ir www. اقدام و از سه طریق اصفهان کارت، پرداخت اینترنتی در سایت مربوطه و اپلیکیشن اصپارک نسبت به پرداخت هزینه خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این طرح در خیابان‌هایی همچون طالقانی، شیخ بهایی، شمس آبادی، کاشانی، نظر میانی، شریعتی، چهارباغ بالا، نیکبخت، توحید شمالی و جنوبی و قسمتی از شیخ صدوق اجرا شده است، گفت: اطلاعات مدت پارک خودرو و هزینه آن توسط خودروهای مجهز به دوربین که در طول روز معابر را کنترل می‌کنند، ثبت و محاسبه می‌شود و هزینه آن به‌صورت خودکار از حساب شخص در سامانه برداشت خواهد شد که در صورت پرداخت نشدن هزینه، جریمه به صورت آنلاین از طریق ارسال پیام کوتاه به مالک خودرو اطلاع داده می‌شود.

نوروزی ساعت اجرای طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای را از هفت صبح تا ۲۱ شب عنوان کرد و افزود: غیر از سایت www.parkmyterafik، تلفن ۳۴۰۳۵ در نظر گرفته شده که به صورت ۲۴ ساعته و همزمان، پنج کارشناس جوابگوی شهروندان برای هر نوع مشکل در این طرح هستند.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح باعث رونق فعالیت کسبه به واسطه وجود محل پارک برای افراد مراجعه کننده خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ خدمت به صورت هوشمند به شهروندان اصفهانی ارائه می‌شود که در آینده نزدیک به ۱۰۰ خدمت افزایش می‌یابد، اظهار کرد: انجام این اقدامات باعث کاهش تردد شهروندان در شهر، صرفه جویی در وقت و انرژی و کاهش ترافیک می‌شود و کاغذبازی، رانت بازی و پارتی بازی‌ها را حذف خواهد کرد و دست‌های زائد را قطع خواهد کرد.

قطع درختان خطرآفرین برای حفظ جان شهروندان

وی در ارتباط با درختان خطر آفرین شهر، گفت: درختان هویت شهر زیبای اصفهان است، درختانی که تعدادی از آنها عمر ۱۰۰ ساله دارند، اما به طوری طبیعی دچار آفت شده و می‌تواند در زمان وزش بادهای شدید خطرساز باشد.

نوروزی اظهار کرد: ورزش باد شدید اخیراً باعث ایجاد مشکل برای درختان در خیابان شیخ بهایی و برخی دیگر از نقاط شهر شد، حتی دستک درختان نیز وقتی سقوط کند، خسارت‌هایی را ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه درختان سالم باید به عنوان هویت شهر محافظت و صیانت شود زیرا طبیعت خوب شهر به خاطر وجود درختان و فضای سبز است، تاکید کرد: درختان آسیب دیده برای حفظ سلامتی مردم و ایمنی شهر باید حذف شود.

شهردار اصفهان گفت: برای حفظ سلامتی مردم و اینکه امکان خطرآفرین بودن درختان هنگام وزش بادهای فصلی وجود دارد، ابتدای خردادماه با دستگاه توموگرافی، پوکی درختان شهر ارزیابی و درختان خطرآفرین قطع شد.

وی در خصوص نحوه جبران خسارت ناشی از سقوط درختان، ادامه داد: شهروندانی که بر اثر سقوط درختان در شهر به دلیل وزش باد دچار آسیب مادی می‌توانند از طریق بیمه خودرو خسارت را دریافت و اگر در اتفاق حادث شده شهرداری مقصر باشد باید پاسخگوی خسارت وارد شده باشد.

مدیریت مصرف آب، وظیفه همگانی

نوروزی با بیان اینکه شرایط آب در استان و زاینده رود مناسب نیست، اظهار کرد: اگر همه شهروندان در راستای رعایت مدیریت مصرف آب تلاش نکنند و اقدامات منجر به هدر رفت آب شود، ظلم بزرگی انجام شده است.

وی تاکید کرد: کسی نباید در ارتباط با مصرف صحیح آب سهل انکاری کند تا بتوانیم از بحران موجود نجات پیدا کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سال گذشته برای فضای سبز سه هزار و ۷۰۰ هکتاری شهر با سختی بحران کم آبی را پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: امسال وضعیت آب بد نیست، اما شرایط عادی نداریم و باید برای همیشه در شهر صرفه‌جویی را رعایت و از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در تعدادی از پارک‌های کوچک شهر با توجه به اینکه والو فضای سبز در اختیار عموم قرار دارد، بعضی از شهروندان اقدام به شست و شوی خودرو در پارک‌ها می‌کنند در حالی که این آب برای آبیاری فضای سبز تأمین شده است.

نوروزی با بیان اینکه سیاست کلی شهرداری برای کنترل مصرف آب لحاظ شده است، گفت: برای تأمین آب مورد نیاز جهت آبیاری فضای سبز شهر تعدادی تصفیه خانه در شهر احداث و هزینه‌های زیادی برای تبدیل پساب به آب قابل استفاده برای آبیاری فضای سبز پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: مردم نباید اجازه دهند کسی خودرو خود را با استفاده از آب فضای سبز بشوید، همچنین کارگران فضای سبز باید مراقبت لازم را انجام دهند تا آب بیش از اندازه در پارک‌ها مصرف نشود.

شهردار اصفهان گفت: همه در برابر مصرف آب مسئول هستیم و چنانچه هدر رفت آب را مشاهده کردند باید مراتب را با شماره ۱۳۷ مراتب را اطلاع دهند تا رسیدگی لازم انجام شود.

وی افزود: گونه‌های مقاوم به کم‌آبی و چمن‌های مقاوم در فضای سبز شهر استفاده شده تا سیاست کلی برای مدیریت مصرف آب مورد توجه قرار گیرد.

نوروزی از مدیران مناطق پنج، ۱۳ و هشت شهرداری درخواست کرد: در ارتباط با مشکلات مطرح شده شهروندان خیابان شهبازی (در محدوده منطقه هشت) و خیابان سهروردی (در محدوده مناطق پنج و ۱۳) رسیدگی لازم را انجام دهند.

کد خبر 428240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.