اصل استقلال کانون های وکلا خط قرمز این نهاد است

رئیس کانون وکلای استان اصفهان با بیان اینکه استقلال کانون های وکلا خط قرمز این نهاد است و به هیچ وجه قابل عدول نیست،گفت: انتظار داریم رعایت این اصل در همه مباحث قوه قضاییه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلا رئیسی امروز پنجشنبه ۲۲ خرداد در حاشیه دهمین نشست رؤسای کانون‌های وکلای دادگستری کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اجلاس در جهت تحول در نهاد وکالت و سند چشم انداز این نهاد است زیرا بروز رسانی قوانین در این حوزه بر اساس نیازهای روز ضروری است.

وی ادامه داد: تدوین سند چشم انداز برای مدیریت و تصمیم گیری های صنف نیاز است از این رو امروز بررسی این مهم در دستور کار دهمین اجلاس کانون‌های وکلا قرار گرفته است. ر

رئیس کانون وکلای استان اصفهان به بررسی پیش نویس اصلاحی لایحه قانون استقلال کانون وکلا در نشست امروز اشاره کرد و افزود: این لایحه که از سوی معاونت حقوقی قوه قضائیه ۲۸ اسفند سال گذشته ابلاغ شد تاکنون بسیار مورد بحث بوده است و کانون‌های وکلا در این باره دغدغه‌هایی داشتند از این رو امیدواریم در جلسه امروز با توجه به حضور معاونت حقوقی قوه قضائیه و وزیر دادگستری نظرات نهاد کانون وکلا شنیده شود و در نهایت به نتایج مطلوبی منجر شود.

رئیسی خاطر نشان کرد: امروز فرصتی پیش آمد که مسئولان کانون وکلا روبروی مسئولان قوه قضائیه نظرات خود را مبنی حفظ جایگاه این نهاد بیان کنند و اختلاف نظرهایی که در این باره وجود دارد، رفع شود.

وی با بیان اینکه پیش نویس اصلاحی لایحه قانون استقلال کانون وکلا و حقوق مردم دغدغه ریاست قوه قضائیه است که مکرر بر آن تاکید دارند، گفت: حقوق مردم دغدغه جدی کانون‌های وکلا است زیرا مردم ذی نفعان اصلی هستند و باید در خدمت مردم باشند.

وی با بیان اینکه سلامت کاری قوه قضائیه و نهاد کانون وکلا مورد تاکید ریاست قوه قضائیه است، ادامه داد: تشکیل دادگاه انتظامی در کانون‌های وکلا بیانگر اهمیت این امر است‌.

رئیس کانون وکلای استان اصفهان با بیان اینکه نقض اصل حاکمیت قانون از هیچ کس به ویژه قوه قضائیه و نهاد کانون وکلا پذیرفته نیست، تاکید کرد: اصل استقلال کانون‌های وکلا خط قرمز این نهاد است و به هیچ وجه قابل عدول نیست و این امر مورد تاکید قوه قضائیه نیز هست از این رو انتظار داریم که رعایت این اصل در همه مباحث قوه قضائیه مورد توجه قرار گیرد.

دهمین نشست رؤسای کانون‌های وکلای کشور با هدف بررسی مسائل روز این نهاد و اصلاح آئین نامه استقلال این نهاد با حضور علیرضا آوایی وزیر دادگستری، حجت الاسلام محمد مصدق معاونت حقوقی قوه قضائیه، لعیا جنیدی معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری و رؤسای کانون‌های وکلای کشور روز پنجشنبه در اصفهان برگزار شد.

کد خبر 428234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.