۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
سفر بهداشتی!

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی خبر از همکاری با رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور برای اعتمادسازی و رونق دوباره گردشگری بین‌المللی ایران داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"با سلام و تبریک روز جهانی صنایع دستی به همه فعالان این عرصه هنری..

امروز در پیامی به نمایندگی‌ها و رایزنان فرهنگی ج. ا. ایران در خارج از کشور خواستار همکاری و همراهی مجدانه آنان در فرآیند اعتمادسازی و رونق مجدد گردشگری ورودی شدم:

در شرایط سختی که متأسفانه برای صنعت گردشگری در ابعاد جهانی و ملی پیش آمده، لازم می‌دانم ابتدا مراتب قدردانی و سپاسگزاری خود را از تلاش و مساعی ارزشمند شما در معرفی ظرفیت‌های عظیم کشور عزیزتر از جانمان، اعلام نمایم.

بی شک همگان اذعان داریم که بحران پیش آمده در حوزه سلامت به سرعت در حال تبدیل شدن به بحران‌های اقتصادی و اجتماعی بی سابقه هست. در سطح داخلی پس از پیگیری‌های مصرانه، در نهایت توانستیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بویژه همکاران تلاشگر در عرصه بهداشت و درمان را به ضرورت تغییر رویکرد کلی در مقابله با ویروس کرونا متقاعد کنیم و بالاخره دو هفته پیش پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر ضرورت توجه توأمان به *سلامت و معیشت مردم* به تصویب رسید.

اکنون با تدوین پروتکل بهداشتی، *سفر + سلامت* گردشگری داخلی جان تازه ای گرفته و تمام اجزا و حلقه‌های زنجیره بزرگ گردشگری با رعایت موازین بهداشتی و اصول فاصله گذاری اجتماعی پس از چند ماه تعطیلی مطلق، فعال شده اند. به نحوی که در طول دو هفته گذشته، قریب به چهارمیلیون و دویست هزار نفرشب اقامت در کشور به ثبت رسید.

با تکمیل چرخه خدمات رسانی گردشگری داخلی مصمم هستیم با همت همیشگی و مساعدت‌های دلسوزانه شما همکاران گرانقدر، رایزنی‌های لازم را با ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا جهت بازگشایی تدریجی مرزهای بین المللی کشور به روی گردشگران بین المللی با در نظر گرفتن ملاحظات بهداشتی و شرایط هریک از کشورها، آغاز نمائیم. به طور حتم این فرآیند حداقل یکماه طول می‌کشد. با این حال نیک می‌دانید که ورود مجدد گردشگران خارجی به کشور امری نیست که با اعلام بازشدن مرزهای کشورمان به یکباره اتفاق بیفتد. لازم است مذاکرات، رایزنی‌ها و اقدامات اعتمادساز گسترده ای از هم اکنون در دستورکار قرار گیرد.

بدین ترتیب صنعت گردشگری برای رونق مجدد و تبدیل شدن به محرک اقتصادی کشور در این شرایط خاص، بیش از هر زمان دیگر به تدابیر، ابتکارعمل ها و مساعدت‌های نمایندگی‌ها و رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور نیاز دارد. "

کد خبر 428217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.